۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۵۶۰۱۱۶
رییس مجلس شورای اسلامی:

مجلس از طرح تحول سلامت حمایت می‌کند

لاریجانی با تأکید بر این که طرح تحول سلامت کار مهمی بود که توسط دولت اجرایی شد، گفت: بی‌تردید مجلس تا زمانی که این طرح در ابعاد مختلف خود به نتیجه برسد، از آن به صورت کامل حمایت خواهد کرد.
لاریجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی، امروز در مراسم افتتاح بیمارستان شهدای قم با قدردانی از سازندگان این مرکز درمانی، بیان داشت: مردم نیروگاه قم از کمبود زیرساختهای درمانی و بهداشتی در منطقه خود رنج میبرند، به همین دلیل ساخت چنین بیمارستان مجهز و پیشرفتهای در این منطقه از ضروریات بود.

لاریجانی ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران در طول چهل سالی که از عمر آن میگذرد در عرصههای مختلفی پیشرفتهایی داشته است، اما بر اساس آمارهای صندوق توسعه جهانی، پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت بیش از هر امر دیگری بوده است.

وی افزود: بر اساس آمارهای جهانی، ایران در چند سال گذشته از لحاظ توسعه جایگاه خوبی نداشته است اما در عرصه بهداشت و درمان در سطح منطقه و جهان از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امید به زندگی در میان مردم ایران در نخستین سالهای انقلاب 53 سال بوده است اما به سبب سرمایهگذاریهای انجام شده در عرصه بهداشت و سلامت امروزه امید به زندگی در میان مردم ایران به بیش از 75 سال افزایش یافته است.  

وی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران فعالیتهای قابل توجهی در مراکز بهداشتی و درمانی روستاها و شهرهای سراسر کشور انجام شده و تحول عظیمی در مرگ و میر نوزادان صورت گرفته است.

لاریجانی با بیان این که سلامت جامعه یکی از مهمترین دغدغه‌های کشور است، عنوان کرد: باید از تلاشهای خیرین و مسؤولان برای ارتقاء وضعیت بهداشتی کشور قدردانی کرد.

وی گفت: برخی خرده می‌گیرند که بخش درمان و بهداشت بر هزینههای کشور افزوده است اما با کمی دقت میتوان به نقش بالای سلامت جامعه در عرصههای مختلف پی برد.

رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که طرح تحول سلامت کار مهمی بود که توسط دولت  اجرایی شد، اظهار داشت: بیتردید مجلس تا زمانی که این طرح در ابعاد مختلف خود به نتیجه برسد، از آن به صورت کامل حمایت خواهد کرد. /878/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات