۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۶۰۲۳۶
رییس اداره اوقاف قاین خبر داد؛

زیارت و اسکان ۸۵ هزار زائر و گردشگر نوروزی از امامزادگان قاین

رییس اداره اوقاف و امورخیریه قاین گفت: در طول اجرای طرح آرامش بهاری ۸۱ هزار و ۶۰۱ نفر به زبارت امامزادگان قاین مشرف و ۴ هزار و ۲۵۲ نفر در زائرسراها و سوئیت های بقاع متبرکه اسکان یافتند.
بقاع متبرکه

حجت‌الاسلام حسین رحیمی، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه قاین امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند به اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح توسط سازمان اوقاف وامورخیریه در راستای خدمات رسانی به مسافران نوروزی که در جوار بقاع متبرکه حضور می ‌یابند اجرای می‌ شود.

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری از 25 اسفندماه همراه با برنامه‌ های فرهنگی و هنری برای زائران و مسافران نوروزی در جوار بقاع متبرکه شهرستان قاین آغاز شد، بیان داشت: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باور‌های دینی و مذهبی، ارتقاء سطح فکری و فرهنگی زائران و مسافران نوروزی، تبلیغ و ترویج سنت‌ های اصیل اسلامی در عید نوروز از اهم اهداف این طرح است.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه قاین اعلام کرد: امامزاده زید بن موسی فرخ آباد قائن، امامزاده زیدالنار آفریز، امامزاده حسن و افضل(ع) دهستان قومنجان، امامزاده بی بی زبیده خاتون اسفشاد، امامزاده طفلان موسی‌ بن جعفر ورنجان و بقعه بوذرجمهر قاینی میزبان طرح آرامش بهاری بودند.

حجت الاسلام رحیمی برگزاری مراسم تحویل سال نو و ویژه برنامه‌ های روز طبیعت را از مهم ترین برنامه ‌های اجرا شده در طول اجرای طرح ذکر کرد و گفت: اقامه نماز جماعت، برگزاری برنامه‌ های مناسبتی شامل اعیاد و عزاداری، دعاخوانی، برگزاری مراسم جشن مولود کعبه، مراسم عزاداری حضرت زینب(س) و قرائت دعای ام‌داوود از برنامه ‌های اجرا شده در طرح آرامش بهاری است.

وی به سالروز شهادت امام هادی(ع) در روز اول فروردین‌ماه اشاره کرد و افزود: آیین‌ های ویژه این مناسبت با حضور زائران مسافران حاضر در بقاع متبرکه در فضایی معنوی برگزار شد.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه قاین از برپایی خیمه‌های معرفت در جوار بقاع متبرکه خبر داد و گفت: غرفه‌ های خیمه معرفت شامل کودک و نوجوان، قرائت قرآن، عفاف و حجاب، آشنایی با شهدای مدافع حرم، نقاشی خلاقانه، پاسخگویی به احکام شرعی، مشاوره روانشناختی، خانوادگی و سخنرانی چند رسانه‌ای بود که مورد استقبال خوب زائران قرار گرفت.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه در طول طرح آرامش بهاری در حوزه خدمات رفاهی، بقاع متبرکه با تأمین اسکان موقت و در اختیار قرار دادن زائرسراها به مسافران نوروزی خدمت رسانی کردند، اعلام کرد: تعداد  92 زائرسرا و سوئیت در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه قاین پذیرای اسکان مسافران بودند.

وی با بیان اینکه در مدت اجرای طرح آرامش بهاری 81 هزار و 601 نفر به زیارت امامزادگان قاین مشرف شدند، خاطرنشان کرد: همچنین طی این مدت 4 هزار و 252 زائر و مسافر در  واحدهای اقامتی و زائرسراهای شهرستان اسکان یافتند./880/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات