۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۵۶۰۲۶۸

چند خبر کوتاه از خوزستان

صدور پیام تسلیت علمای خوزستان در پی حادثه دلخراش فوت تعدادی از جوانان اهوازی در قهوه خانه ای در کوی علوی، برگزاری شب شعر علوی در حوزه الغدیر، برگزاری مراسم یادبود مادر شهیدان جراح زاده و انتصاب سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماهشهر چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز،‌ در پی حادثه دلخراش فوت تعدادی از جوانان اهوازی در قهوه خانه ای در کوی علوی، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در پیامی برخورد قاطع مسؤولان با مسببان حادثه را خواستار شد.

 متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با دلهایی مومن به قضاء و قدر الهی و با تاسف و اندوه شدید خبر وفات عده ای از جوانان در منطقه ی کوی علوی اهواز را دریافتیم و از شنیدن این خبر سوزناک بسیار اندوهگین و غمناک شدیم.

در این راستا خطاب به جوانان عشایر غیور می گوییم هرچه را خداوند میدهد و پس می گیرد از آن اوست. خداوند به دلهایتان شکیبایی دهد و شما و ما را بر این مصیبت یاری دهد. چرا که مصیبت وارده بسیار دردناک بوده است.به راستی که شما اهل صبر هستید و برای صابرین نزد خداوند متعال جزای بزرگ و مقامی کریم است.

از خدای تبارک و تعالی درخواست میکنیم که به بازماندگان صبر و شکیبایی عطا دهد و اسیب دیدگان حادثه را  شفای عاجل و سلامت کامل عطا فرماید. 

در پایان از مسئولین ذی ربط در خواست دارم که به حال نجات یافتگان  از حادثه رسیدگی شود و مسببین حادثه را به اشد مجازات محکوم کنند و هیچگونه کوتاهی و اهمالی در این امر صورت نگیرد.

همچنین آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، همچنین در پیام جداگانه ای گفت: خبر ناگوار سانحه آتش سوزی شب گذشته موجب تألم بنده و تلخی کام هموطنانمان در روزهای ابتدایی سال جدید گردید.

این سانحه دلخراش، در یکی از مناطق کمتر برخوردار اهواز که موجب درگذشت تعدادی از همشهریان عزیز و مصدومیت چندی دیگر از عزیزان ما شد را به مردم شریف اهواز، خصوصاً خانواده های مصیبت دیده تسلیت عرض میکنم و صبر بردباری برای آنها از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم و برای سلامتی آسیب دیدگان دست دعا به سوی رب العالمين دراز کرده و امیدواریم دیگر شاهد چنین سوانحی نباشیم.

همچنین از مسئولین قضایی و انتظامی استان خوزستان میخواهم که با مسببان این سانحه غم بار قاطعانه برخورد کنند و از حقوق خانواده های داغدیده دفاع نمایند.

برگزاری شب شعر علوی در حوزه الغدیر

شب شعری به مناسبت روز خروج امام علی (ع) و مادرشان فاطمه بنت اسد(س) از کعبه در ۱۶ رجب با حضور اقشار مختلف به ویژه طلاب و روحانیان در مدرسه علمیه الغدیر اهواز برگزار شد.

این شب شعر به همت آیت الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ترتیب داده شد و در آن شعرای اهل بیت(ع) سروده هایشان را به زبان عربی سرودند.

این مراسم با قرائت قرآن کریم از سوی طلبه مدرسه الغدیر و شعرخوانی آقایان سید مهدی موسوی، سید شبر حسینی، یوسف شرهانی و سخنرانی آیت الله حیدری درباره مناقب و فضایل علی(ع) همراه بود.

محتوای اشعار سروده شده شعرا درباره ولادت امیرمؤمنان در کعبه، ویژگی ها و خصلت های خاص آن حضرت همچون جوانمردی ها، جان فشانی ها برای اعتلای اسلام،‌ هم کفو بی بی دو عالم بودن، یتیم نوازی، شفاعت آن حضرت و اشاره به  واقعه تاریخی نبرد با عمربن عبدود، ولایت و ولایتمداری، خلافت، اصل و نسب اهل بیت(ع)، به پیشینه روشن مذهب تشیع است.

لازم به ذکر است، این شب شعر از سوی شبکه جهانی الاهواز پوشش داده شد.

برگزاری مراسم یادبود مادر شهیدان جراح زاده

امروز جمعه مجلس یادبود و اقامه نماز بر پیکر طاهره صنیعی‌نژاد مادر شهیدان محسن، عبدالامیر و محمدرضا جراح ‌زاده از شهدای دوران دفاع مقدس با حضور آیت ‌الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه درخوزستان، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان و سایر اقشار مختلف مردم اهواز در حسینه ثارالله برگزار شد.

پیکر مطهر مرحومه صنیعی‌ نژاد در آرامستان بهشت آباد اهواز تشییع و در قطعه شهدا در کنار فرزندان برومندش آرام گرفت.

انتصاب سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماهشهر

محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مستانه خواجه ‌گیری را به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ماهشهر منصوب کرد.

در حکم انتصاب مستانه خواجه ‌گیری آمده است:

نظر به تعهد و تجربه جنابعالی در عرصه‌ های مختلف فرهنگی و هنری، به موجب این حکم، شما را به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ماهشهر منصوب می ‌نماییم.

امید است با استعانت از خداوند منان و بهره ‌گیری از توان و تجارب مجموعه‌ همکاران ارجمند و اهالی فرهنگ و هنر در جهت رشد فضایل اخلاقی، شکوفایی و اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی موفق و موید باشید./۹۴۵۶/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات