۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۵۶۰۲۷۸
سرپرست اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری چهل و یکمین دوره سراسری مسابقات قرآن

سرپرست اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در سال جاری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی سازمان اوقاف از مرحله شهرستانی تا بین‌المللی برگزار می‌شود.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام پرویز بخشی پور، سرپرست اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طرح آرامش بهاری از 25 اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین ماه ادامه داشته است.

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در 60 بقعه استان اجرا شده است، گفت: طرح آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقای سطح فکری و فرهنگی زائران انجام شده است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه 176 مبلغ بومی و غیربومی در خیمه های معرفت استان فعالیت داشتند، افزود: در طرح آرامش بهاری بیش از 86 هزار بسته فرهنگی میان مسافران نوروزی توزیع شد.

حجت الاسلام بخشی‌پور تصریح کرد: در طول اجرای طرح نیز یک هزار و 156 خادم ثابت و افتخاری و هیأت امنای بقاع متبرکه به مسافران و زائران نوروزی خدمات ارائه کردند.

وی با بیان اینکه زائرسرای امامزادگان فردوس تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این زائرسرا تا پایان سال 98 به اتمام برسد.

سرپرست اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین دو فقره وقف در طول طرح آرامش بهاری در استان به ثبت رسیده است و این وقف ها شامل زائرسرا و باغ است.

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه در ایام نوروز بیش از 798 هزار نفر زائر و گردشگر از بقاع متبرکه خراسان ‌جنوبی بازدید کردند، اظهار کرد: همچنین در سال جاری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی سازمان اوقاف از مرحله شهرستانی تا بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت نام مسابقات قرآن اوقاف از 20 بهمن ماه سال 96 آغاز و تا پایان فروردین ماه نیز ادامه دارد، افزود: این مسابقات در رشته‌های حفظ کل، حفظ 5، 10 و 20 جزء، قرائت، ترتیل، حفظ موضوعی، حفظ احادیث، تفسیر اذان و ابتهال برگزار می‌شود.

سرپرس اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: علاقه مندان برای شرکت در مسابقات قران کریم می‌ توانند به سایت مسابقات به نشانی WWW.QuranIran مراجعه کنند./880/پ203/ب1

ارسال نظرات