۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۵۶۰۳۱۸
مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی:

تنها راه علاج اقتصاد بیمار کشور حمایت از کالای ایرانی است

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با تأکید بر این که تنها راه علاج اقتصاد بیمار کشور حمایت از کالای ایرانی است، حمایت از کالای ایرانی را نیازمند عزم جدی دانست.
قوامی

حجت الاسلام والمسلمین سید صمصامالدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با مهم ارزیابی کردن شعار سال 97، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب از ده سال گذشته تا به امروز نامگذاری سالها را بر محور مسائل اقتصادی انتخاب کرده‌اند.

وی با تأکید بر این که چکیده مطالبات رهبر معظم انقلاب، جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: مردم ایران اگر بتوانند کیفیت کالای ایرانی را ارتقاء بخشند و آن را در جهان به یک برند معتبر تبدیل کنند، اقتصاد کشور شکوفا خواهد شد.   

امام جمعه پردیسان ابراز داشت: هر کالایی که از خارج وارد کشور میشود، فرهنگ همان کشور صادر کننده را نیز با خود وارد ایران میکند.

وی افزود: حمایت از کالای ایرانی نیازمند عزم جدی است، بنابراین در صورتی که مردم ایران به صورت گسترده و فراگیر از تولیدات داخلی حمایت کنند، میتوان بازارهای تسخیر شده توسط اجناس خارجی را مجدداً در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار داد.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی با تأکید بر این که تنها راه علاج اقتصاد بیمار کشور حمایت از کالای ایرانی است، خاطرنشان کرد: همه کشورهای پیشرفته جهان جنگ دیدهاند. مردم این کشورها هنگامی که خواستند روی پای خود بایستند، تمام قد از کالای ملی و بومی خود حمایت کردند تا آن که امروز به قدرتهای صنعتی جهان تبدیل شدهاند.

وی تصریح کرد: کار صحیحی نیست که تولیدکنندگان صرفاً به دنبال کسب درآمد باشند و از کیفیت کالاهای تولیدی خود غافل شوند. کیفیت کالاهای ایرانی باید به مقداری بالا رود تا همه مردم ایران به تهیه این کالاها ترغیب شوند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی عنوان کرد: با حمایت از کالای ایرانی، معضل کمبود شغل برطرف میشود و با افزایش اشتغال، بسیاری از مشکلات فرهنگی که از بیکاری جوانان نشأت میگیرد، کاهش چشمگیری خواهد یافت./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات