۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۵۶۰۳۳۰
آیت الله طبرسی:

انفعال روحانیت خواسته برخی ها در داخل است

آیت الله طبرسی با تأکید براین که روحانیت و مبلغان دین با سر و صدا و شلوغ کاری از وظیفه و رسالت مهمی که بر عهده دارند عقب نشینی نخواهند کرد، گفت: این وظیفه روحانیت است که در برابر فساد و بی بندوباری موضع گیری کند.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار جمعی از روحانیان نهادهای فرهنگی و دینی استان با اشاره به این که برخی ها با نگاه گردشگری به استان انتظار دارند هر عمل خلاف شرع و قانون را در این منطقه انجام دهند، گفت: متأسفانه برخی ها آزادی را با بی بندوباری و فساد می خواهند.

وی به موضع گیری اخیر یکی از نمایندگان استان در مجلس خبرگان رهبری به برگزاری کنسرت در برخی شهرهای استان اشاره کرد و افزود: آیت الله توکل بر اساس تکلیف شرعی و قانونی خود در خصوص برگزاری کنسرت در استان تذکر دادند که متأسفانه برخی رسانه ها با هیاهو و جنجال علیه ایشان موضع گرفتند.

آیت الله طبرسی با بیان این که برخی ها به دنبال منفعل کردن نقش و جایگاه روحانیت در جامعه هستند، ادامه داد: عده ای در تلاش هستند تا ما امر به معروف و نهی از منکر را کنار بگذاریم تا آنها به راحتی به اهداف خود دست پید کنند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که امر به معروف و ارشاد از جمله وظایف روحانیت است، گفت: روحانیت که امروز لباس پیامبر را بر تن دارد رسولان جامعه محسوب می شوند و وظیفه ارشاد و هدایت جامعه را عهده دار هستند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: وجود آزادی و نقد در جامعه نباید بهانه ای برای حذف امر به معروف و نهی از منکر و ترویج بی بندوباری و فساد شود.

آیت الله طبرسی با بیان این که جایگاه آزادی معلوم و مشخص است و نباید در یک جامعه دینی شاهد بدحجابی و فساد باشیم، تصریح کرد: متأسفانه در روزهای اخیر تعدادی از رسانه ها اعم از روزنامه ها و فضای مجازی مطالب بسیاری را در خصوص موضع گیری یکی از شخصیت های دینی در خصوص برگزاری کنسرت در استان نوشتند.

وی با تأکید بر این که روحانیت و مبلغان دین با سر و صدا و شلوغ کاری از وظیفه و رسالت مهمی که بر عهده دارند عقب نشینی نخواهند کرد، گفت: این وظیفه روحانیت است که در برابر فساد و بی بندوباری موضع گیری کند و به ارشاد و هدایت جامعه بپردازد و به همین خاطر این لباس را بر تن کرده است.

آیت الله طبرسی با بیان این که برای جلوگیری از مشکلات فرهنگی جامعه باید یک فکر اساسی شود، خاطرنشان کرد: تنها جلسه و درد و دل کردن در خصوص معضلات فرهنگی راه به جایی نخواهد برد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که روحانیت درد و درک دینی دارد و این در طول تاریخ نیز وجود داشته است، تصریح کرد: البته مسؤولان ما نیز همین درک متقابل را دارند.

وی مردم مازندران را مردمی متدین و ولایت مدار معرفی کرد و با بیان این که بیشترین حسینه و مسجد در این استان قرار دارد، افزود: وجود برخی معضلات و مشکلات فرهنگی به دلیل مهاجران و مسافرانی هستند که برای مردم متدین این منطقه اسباب زحمت ایجاد می کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که با وجود همه تلاش های دشمنان دینداری و تدین مردم این منطقه همچنان قوی است، تصریح کرد: مردم متدین این استان، مراسم سالروز شهادت امام هادی(ع) را در نخستین روز عید با مراسم دسته روی برگزار کردند.

آیت الله طبرسی با بیان این که جامعه ایرانی یک دینی است و روحانیت باید تلاش کند با نفوذ کلام و شعای وجودی خود این تدین و دینداری مردم را حفظ کند، بیان داشت: تلاش روحانیت باید کاهش منکرات و ناهنجاری های اجتماعی در جامعه باشد.

امام جمعه ساری با تأکید بر این که نباید بگذاریم معضلات و ناهنجاری های فرهنگی در جامعه علنی شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه دشمن در تلاش است فساد و فحشا را در جامعه ایرانی علنی کند و قبح آن را بشکند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت ترویج و گسترش امر به معروف و نهی از منکر به منظور کاهش معضلات فرهنگی در جامعه تأکید کرد و گفت: نباید بگوییم که امر به معروف در جامعه تأثیر ندارد بلکه وجود چنین فرایض دینی در جامعه از بروز و گسترش بسیاری از مشکلات فرهنگی جلوگیری می کند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات