۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۵۶۰۴۳۱

سبد مصرف جامعه ایرانی خالی از کالای وطنی

نماینده مجلس خبرگان رهبری نقش رسانه ها در استفاده مردم از کالای ایرانی را مهم ارزیابی کرد و گفت: در صورت فرهنگسازی استفاده از کالای ایرانی، مردم با افتخار و با آگاهی کالای ایرانی می خرند.
حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار کرد: مردم و مسؤولان برای دفاع از عزت و اقتدار ملی که در گرو تحقق شعار سال یعنی «حمایت از کالای ایرانی» است، جهاد کنند.

وی با بیان اینکه ابتدا باید مسؤولان در زمینه تحقق شعار سال پیشگام شوند، تصریح کرد: با توجه به بخشنامه عدم استفاده از تولیدات خارجی با مشابه داخلی، مدیران مسؤولیت سنگینی برای تحقق شعار سال دارند.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در برخی ادارات دولتی برای استفاده از تولیدات خارجی، قانون دور زده می‌شود، تأکید کرد: در اینگونه موارد باید دولت قاطعانه ورود کرده و با اتخاذ تدابیر و برخی قوانین سختگیرانه و تنبیهی جلوی این کار را بگیرد.

وی تصریح کرد: مردم نیز وظیفه دارند با خرید از تولیدات ایرانی به وظایف خود در قبال شعار سال عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شبستری مشکلات اقتصادی و بیکاری را از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم در سال‌های اخیر برشمرد و افزود: یکی از راه‌های حل این مشکلات، خرید کالای ایرانی است تا بدین ترتیب تولید داخلی رونق یافته و کارخانه‌ها از حالت رکورد و غیرفعال بودن خارج شوند.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به اینکه استفاده از کالای ایرانی باید با کمک رسانه‌ها تبدیل به یک فرهنگ ملی شود، گفت: درصورت فرهنگسازی استفاده از کالای ایرانی، مردم با افتخار و با آگاهی کالای ایرانی خرید می‌کنند.

وی افزود: متأسفانه امروز سبد جامعه ایرانی خالی از کالای وطنی است که می طلبد مردم در راستای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب نسبت به حمایت از تولیدات ملی و استفاده از کالاهای داخلی اهتمام ویژه داشته باشند./936/پ203/ب1

ارسال نظرات