۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۵۶۰۴۴۹
آیت الله سعیدی:

تحقق افق های فرهنگ مهدوی نیازمند کلان نگری است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در دیدارهای امروز خود به اهمیت «گذشت و کلان‌نگری» در برنامه ریزی های ویژه نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: تحقق اهداف فرهنگی نیمه شعبان متکی بر وحدت و کلان نگری است.
 آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضا و مدیران جهاد دانشگاهی استان قم در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) از زمینه های همکاری فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با مجامع آموزشی همچون جهاد دانشگاهی خبر داد و اظهار داشت: آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در ارائه فعالیت های فرهنگی و خدمات دهی به زائرین می تواند همکاری های مطلوبی با مجموعه جهاد داشگاهی داشته باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به مبانی ثقلین به فتح باب رحمت الهی از سوی اهل بیت (ع) در زمین مقدس قم اشاره داشت و گفت: همه مجامع آموزشی، فرهنگی و علمی باید به جایگاه ویژه و تعیین کننده شهر مقدس قم در جغرافیای جهان اسلام توجه ویژه و بر اساس آن  در حد توان با اقدامات هوشمندانه این شهر مقدس را سر افراز و به دنیا معرفی کنند.

بر اساس این گزارش محمد حیدری، رئیس جهاد دانشگاهی استان قم از توسعه فیزیکی به منظور ارتقای خدمات اجتماعی و فرهنگی در در ایام نوروز خبر داد و گفت: درمان مفاصل، ترمیم پوست برای زیبایی و تزریق پلاکت های خون برای باروری بانوان از جمله فعالیت های این مجموعه در سال 96 به شمار می رود.

برای حفظ شأن زائران نگین قم به همه ارگان ها نامه نگاری شده است

گفتنی است، در ادامه این دیدار خانم فاطمی سرپرست دانشکده علمی کاربردی جهاد دانشگاهی آستان مقدس حضرت معصومه(س) را نگین شهر مقدس قم دانست و اظهار داشت: بر اساس روایات قم عش آل محمد(ص) است، به همین دلیل نامه هایی در راستای حفظ شان زائر ناظر به مقوله زیارت به تمام ادارات و نهادها ارسال شده تا نکات و مسائل مهم شهر را عنوان کنند.

آیت الله سید محمد سعیدی لحظاتی بعد برای دیدار با مدیران موکب اهالی شهر مقدس قم‌ در حماسه بزرگ اربعین حسینی به سالن پشت محراب آمد و در ابتدای سخنان خود به بررسی اهمیت و نقش ایدئولوژیک تعامل میان اعتاب مقدس از منظر رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: در آخرین نشست تولیت‌های آستان‌های مقدس که سال 1396در شهر مقدس کاظمین صورت پذیرفت آستان مقدس حضرت معصومه(س) الگوی تعامل میان آستان‌ها را با برگزاری جلسات مختلف دنبال کرده‌ است.

افق ها و اهداف نیمه شعبان نیازمند گذشت و کلانگری در برنامه ریزی است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) به اهداف و افق های فرهنگی ویژه نیمه شعبان اشاره داشت و گفت: تحقق اهداف فرهنگی ویژه نیمه شعبان نیازمند «گذشت و کلان‌نگری» است؛ بر این اساس باید یک کار جامع با رویکرد فراگیر دنبال شود تا همگان زیر این رفتار گرد یک هدف متحد شوند.

آیت الله سعیدی با تاکید بر این که خدمات مطلوبی از موکب های ایرانی در ایام اربعین حسینی به زائران ارائه می شود، ابراز داشت: در حماسه اربعین و مناسبت‌های مختلف باید حرمت میزبانی عراقی‌ها را حفظ کنیم؛ چراکه سرزمین عراق به آن‌ها متعلق است و سبک کار عراقی‌ها متفاوت است.

موکب اهالی قم برای ایجاد موکب 25 هزار متری در ایام اربعین برنامه ریزی می کند

گفتنی است در این دیدار نیز محمود پارچه‌باف از تلاش این موکب اهالی قم برای ایجاد ساختمان 25 هزار متری در کربلامعلی خبر داد و گفت: بیش از 100 میلیارد تومان برای ساخت این ساختمان هزینه نیاز است که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های مختلف برای تامین این هزینه استفاده کنیم.

مسؤول موکب اهالی قم در اربعین حسینی با اشاره به اینکه شعار سال در ویژه برنامه‌های نیمه شعبان مورد توجه قرار خواهد گرفت: ابراز داشت: همانند سنوات گذشته امسال برای نیمه شعبان نیز برنامه ویژه داریم و از ظرفیت گروه‌ها و مجموعه‌های مختلف برای برگزاری جشن نیمه شعبان استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم برنامه‌های فرهنگی را به صورت ویژه دنبال کنیم.

پیام نوروزی رهبر تذکر معاد است

همچنین در پایان این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی نظری منفرد که از حاضران در این دیدار بود با بیان اینکه پیام سال 1397 در حقیقت تذکر معاد است، گفت: امیدواریم سال جدید برای آستان مقدس و همه ملت ایران سالی پر از توفیق و موفقیت باشد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با تاکید بر این که اکنون دشمنان به دنبال انحراف جوانان هستند، تصریح کرد: مردم و نسل جدید انقلاب باید در مناسبت‌های دینی از جمله نیمه شعبان به دنبال رویکردهای جدید باشند و در این راستا فعالیت‌های فرهنگی باید در محوریت نیمه شعبان قرار می‌گیرد./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات