۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۶۰۴۷۶
نماینده خبرگان رهبری:

تأمل در آیات قرآن کلید حل مشکلات جوامع اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: تامل در آیات قرآن کریم، کلید کشف گنجینه های معنوی و معرفتی برای بشریت است.
محمدتقی پورمحمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در یازدهمین همایش استانی پژوهش های قرآن کریم که در دانشکده علوم قرآنی مراغه برگزار شد، اظهار داشت: قرآن یکی از مهم‌ترین مشترکات جوامع اسلامی برای حرکت در مسیر وحدت و اتحاد است.

وی با بیان این‌که آیات کلام الله مجید همواره مسلمانان را به وحدت کلمه دعوت کرده است، خاطرنشان کرد: علمای شیعه و سنی در طول سالیان متمادی همواره در راستای تبیین و شناخت ابعاد مختلف معرفتی آیات قرآن کریم، پژوهش‌های مهم و کتب مختلفی را تالیف کرده اند.

امام جمعه مراغه با اشاره به تفسیر ارزشمند المیزان گفت: این اثر بدیع و ماندگار از علامه طباطبایی که افتخار مردم آذربایجان است؛ توانسته راه و روشی نو در تفسیر آیات قرآن پیش‌روی اندیشمندان و پژوهشگران علوم قرآنی باز کند، امثال این بزرگان حق بزرگی بر امت اسلامی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که پژوهش در حوزه علوم و معارف قرآنی منجر به گشایش در امور جوامع اسلامی می شود، تصریح کرد: حرکت های فرهنگی و قرآنی، پژوهش و شناخت در آیات قرآن، مقدمه ای برای عمل به آن در جامعه است.

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که تامل در آیات این کتاب آسمانی، کلید کشف گنجینه های معنوی و معرفتی برای بشریت است، خاطرنشان کرد: عمل به آموزه های قرآنی، بر هر مسلمانی واجب بوده و این امر در قالب حرکت ها و همایش های قرآن پژوهی در جامعه تقویت می شود.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ حرکت ها و کارهای بسیاری برای اعتلا و شناخت قرآن کریم انجام شده است، افزود: آنچه مسلم است؛ عمل به آموزه های قرآنی با شناخت از مفاهیم کلام الله مجید ممکن است، در این مسیر اندیشمندان و نخبگان علوم قرآنی رسالت خطیری بر عهده دارند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات