۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۵۶۰۴۷۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

تمدید مهلت ثبت نام در مسابقات سراسری قرآن کریم، غبارروبی از آستان مقدس امامزاده سیدمحمد کججانی تبریز و مراسم بزرگداشت شهید صیاد شیرازی از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسین عزیزعلی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از تمدید ثبت نام در چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم تا پایان فرودین امسال خبر داد و گفت: مهلت ثبت نام به دلیل استقبال شرکت کنندگان تا پایان فرودین ماه امسال تمدید شد.

وی با اشاره به برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خاطرنشان کرد: این مسابقات در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل، معارف و همچنین قرآن و عترت اردیبهشت ماه امسال در مرحله شهرستانی برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقات می‌توانند از طریق سایت رسمی مسابقات قرآن به نشانی www.quraniran.ir یا با مراجعه به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان ها در این مسابقات شرکت کنند.

وی همچنین ادامه داد: افراد علاقمند بالای ۱۸ سال می‌توانند در مرحله شهرستانی این مسابقات که در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر استان برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

جلوی سوءاستفاده از منفذهای قانونی برای قاچاق کالا باید گرفته شود

مجید خدابخش، استاندار آذربایجان شرقی در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان، اظهار داشت: برخی از قوانین مانند قانون کالای همراه مسافر و تشکیل تعاونی‌های مرزنشینان برای حمایت از ساکنان مناطق مرزی تصویب شده، اما در واقع همین قوانین منفذهایی را برای قاچاق کالا ایجاد کرده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی، نیازمند افزایش رقابت‌پذیری با کالاهای مشابه خارجی است، گفت: البته این کار زمان‌بر است و باید همزمان با آن، ورود کالای خارجی از مرزها را نیز کنترل کنیم.

خدابخش با اشاره به اینکه برخی از محصولات داخلی مانند شیرینی و شکلات تبریز، در بازارهای جهانی عرضه می‌شود، بیان داشت: همه بخش‌های تولیدی باید رمز موفقیت کالاهای صادراتی را پیدا کنند و کیفیت کالاهای تولیدی خود را بالا ببرند.

آستان مقدس امامزاده سیدمحمد کججانی تبریز غبارروبی می شود

ضریح مطهر امامزاده سیدمحمد کججانی (ع) تبریز دوشنبه هفته جاری رأس ساعت 9 صبح با حضور جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان غبار روبی می شود.  آئین غبارروبی در فضايي آكنده از عطر صلوات تمامی قسمت‌های داخلی مرقد مطهر نظير كف، سقف و ديواره‌ها غبارروبی و با گلاب ناب شست ‌وشو داده می شود.

گفتنی است، آستان مقدس امامزاده سیدمحمد کججایی در روستای کججان در 15 کیلومتری جنوب شرقی شهر تبریز در جوار گورستانی که قدمت آن به قرون ششم و هفتم هجری قمری می رسد، واقع و سنگ نوشته های مقبره های آن شاهکاری از هنر حجاری به شمار می رود.

مراسم بزرگداشت شهید صیاد شیرازی در تبریز برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت شهید صیاد شیرازی ۲۱ فروردین‌ماه در سینما سرباز اسلام تبریز و باحضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار می‌شود. این مراسم با حضور مسئولان لشگری و کشوری در سینما سرباز اسلام تبریز برگزار می‌شود.

مراسم بزرگداشت شهید صیاد شیرازی روز سه‌شنبه از ساعت ۹:۳۰ قبل از ظهر با حضور امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و حجت‌الاسلام آل هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در سینما سرباز اسلام تبریز برگزار خواهد شد./۹۳۵/پ204/ب1

ارسال نظرات