۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۵۶۰۴۸۳
آیت الله نظری:

حفظ دین و انقلاب تکلیف شرعی و ملی است

آیت الله نظری خادم الشریعه با ارزشمند توصیف کردن مقام شهدا نزد خداوند متعال، گفت: شهدا که جان خود را در راه اسلام و انقلاب فدا کردند به طور حتم از بندگان خالص خدا و علاقه مند به توحید هستند.
دیدار مدیر کل بنیاد شهید مازندران با ‌آیت الله نظری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه امروز در دیدار مدیر کل بنیاد شهید مازندران با ارزشمند توصیف کردن مقام شهدا نزد خداوند متعال گفت: شهدا که جان خود را در راه اسلام و انقلاب فدا کرده اند به طور حتم از بندگان خالص خدا و علاقه مند به توحید هستند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که مقام و منزلت شهدا قبل توصیف نیست، افزود: کسانی که از جانشان به عنوان بزرگترین سرمایه خود در راه اعتلای کشورشان می گذرند ذکر مقام و جایگاه آنها سخت است.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که خدمت به شهدا و خانواده های آنها خدمت کردن به یک اصل اساسی بندگی خدا است، تصریح کرد: رسیدگی به خانواده های شهدا از اهمیت و جایگاه بالایی در کشورمان برخوردار است که بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار داده شده است.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که امنیت، آسایش و آرامشی که در کشور داریم مرهون جانفشانی ها و از خودگذشتگی های شهدا در هشت سال دفاع مقدس و همچنین مدافعان حرم است، خاطرنشان کرد: خدمت به خانواده های چنین شخصیت هایی ارزشمند یک ارزش متعالی است.

وی همچنین با اشاره به این که شهدا گرامی ترین و محبوب ترین مخلوقات نزد خداوند متعال هستند، افزود: همان طور که در آیات  و روایات آمده شهدا زنده هستند و نزد خداوند خود روزی داده می شوند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که خدمت به خلق از ارزش و جایگاه والایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: اگر این خدمت گزاری به کسانی باشد که از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران هستند به طور قطع و یقین یک ارزش بالای دینی محسوب می شود.

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به این که رزمندگان اسلام برای بقای دین، انقلاب و تأمین امنیت مردم به جنگ با دشمنان رفتند، تصریح کرد: خدمت به شهدا و خانواده های آنها یک اصل اساسی در بندگی خدا محسوب می شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که امت اسلام همواره در معرض توطئه ها و دشمنی های بدخواهان بوده است، افزود: در طول چهار دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی همواره ملت ایران از سوی مستکبران مورد تهاجم قرار گرفته اند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که در همان نخستین سال های پیروزی انقلاب اسلامی، غربی ها با حمایت از رژیم صدام جنگ علیه جمهوری اسلامی را آغاز کردند، بیان داشت: رزمندگان اسلام با لبیک به ندای رهبری به مقابله با هجمه دشمن شتافتند.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که امروز حفظ دین و انقلاب یک تکلیف شرعی و ملی است، تصریح کرد: باید مراقب توطئه های دشمنان علیه دین و انقلاب باشیم و نگذاریم ضربه ای به اصل دین وارد شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که غفلت کردن موجب به خسران رفتن عمر انسان می شود، خاطرنشان کرد: اگر انسان در انجام وظیفه دینی و شرعی خود غفلت کند متضرر خواهد شد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با تأکید براین که باید در مقابل گذر عمر چیزی نصیب انسان شود که در دنیا و آخرت برایش مفید باشد، تصریح کرد: بندگی خدا و خدمت به خلق چیزی است که می تواند مانع خسران عمر انسان شود./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات