۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۵۶۰۵۴۴
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

رسانه ها مطالبات رهبری را از مسؤولان پیگیری کنند

امام جمعه ارومیه به نقش رسانه ها در تحقق مطالبات رهبری به ویژه شعار سال اشاره کرد و گفت: اصحاب رسانه مطالبات رهبری را به صورت های مختلف بیان کرده و در خصوص کوتاهی مسؤولان موضع گیری و مطالبه گری کنند.
دیدار اصحاب رسانه آذربایجان غربی با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در دیدار اصحاب رسانه استان که به مناسبت سالروز شهید آوینی برگزار شد، بر اهمیت مساله رسانه و اطلاع رسانی تأکید کرد و افزود: رسانه یکی از اساسی ترین ابزارهایی است که  فضای عمومی جامعه را اداره می کند و در شکل گیری فرهنگ نقش موثری دارد.
وی با اشاره به فیلم پایتخت 5 گفت: به تصویر کشیدن گوشه ای از جنایات تکفیری ها در این مجموعه تلویزیونی تاثیر عمیقی در جامعه داشت که نشان دهنده قدرت رسانه است.

امام جمعه ارومیه به اعتراض رسانه ها در خصوص برخی از موارد پایتخت هم اشاره کرد و افزود: به جهت رسانه ای شدن، این موارد در قسمت های بعدی تغییر یافت که بیانگر اهمیت و نقش پررنگ رسانه ها در تغییر روند امور است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی کار رسانه ای را حساس خواند و گفت: کار رسانه ای اگر در مسیر صحیح و درست باشد تاثیر مثبت خواهد داشت و ذخیره آخرت می شود اما اگر دقت نشده و موازین شرعی و دینی رعایت نشود امنیت و ارامش جامعه را برهم زده و خسارت اخروی را به دنبال خواهد داشت.

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه به نقش رسانه ها در تحقق مطالبات رهبری به ویژه شعار سال اشاره و خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه مطالبات رهبری را در طول سال به صورت های مختلف بیان کرده و در خصوص کوتاهی های مسوولان نهادها موضع گیری کرده و مطالبه گری کنند.

وی اذعان داشت: در مواردی به خاطر سستی رسانه ها، بیانات و مطالبات مقام معظم رهبری چند روزی از سوی مسؤولان نقل مجالس می شود اما بعد از مدتی فراموش شده و زمین می ماند.

تأکید امام جمعه ارومیه بر اشاعه معروفات در رسانه ها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه رسانه ها می توانند در نشر معروفات و جلوگیری از منکرات موثر واقع شوند، افزود: معروفات را در رسانه ها تبلیغ کنید و  گسترش دهید، چراکه مردم عادی از رسانه ها تاثیر می پذیرند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اذعان داشت: همانطور که در قرآن به آن اشاره شده است امروز در جامعه مطالب باطل را در قالب زیبا بیان کرده و آن را درست جلوه می دهند که مردم نیز آن را باور می کنند؛ برای مثال سگ را که عین نجس است به عنوان نماد تمدن و شخصیت مطرح کرده اند تا جایی که مسلمانان آن را در منزل خود نگهداری می کنند.

امام جمعه ارومیه گفت: ما کم کاریم، خوب کار نمی کنیم درحالیکه مطالب خوب داریم که اگر آنها را در قالب زیبا و مردم پسند بیان کنیم بسیار اثرگذار خواهد بود؛ جایگاه نظام، انقلاب و تفکر انقلابی از جمله این موارد است.

وی در ادامه اصحاب رسانه را به پرهیز از انتشار مطالب غیرواقعی توصیه کرد و افزود: در مواردی مطالبی که صحت ندارد به صورت وسیع پخش شده و آبروی افراد خدشه دار می شود بنابراین تازمانیکه یقین نداشتید مطالب را منتشر نکنید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تأکید کرد: انتشار مطالب کذب و دروغ و تقطیع سخن سبب از بین رفتن شخصیت و آبروی افراد می شود که باید  در روز قیامت پاسخگو باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در پایان گفت: اگر به سفارشات دینی در خصوص عدم غیبت، افتراء و تهمت عمل کنیم رسانه هایی بالنده خواهیم داشت که سبب سعادت دنیوی و اخروی فرد و همچنین افراد جامعه می شود.

دیدار اصحاب رسانه استان به همت بسیج رسانه استان و با همکاری خانه مطبوعات استان به مناسبت سالروز شهادت شهید آوینی انجام شد./936/پ203/ب1

ارسال نظرات