۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۵۶۰۵۵۶
مدیر مدرسه علمیه امام صادق بجنورد:

۷۵ طلبه و روحانی بجنوردی به اردوی راهیان نور اعزام شدند

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد گفت: ۷۵ نفر از طلاب و روحانیان این مدرسه علمیه به اردوی راهیان نور مناطق سابق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.
بدرقه کاراوان راهیان نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی‌اصغر ایزدی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد، امروز در نشست با مسؤولان این مدرسه علمیه با اشاره به برگزاری اردوی راهیان نور طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد، اظهار کرد: جمعی از طلاب و روحانیان مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

وی افزود: 75 نفر از طلاب و روحانیان این مدرسه برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور ازجمله؛ معراج شهدا، دهلاویه، اروندکنار، منطقه حورالعظیم، شلمچه، طلائیه به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

حجت‌الاسلام ایزدی با بیان اینکه همچنین این طلاب به زیارت مرقد مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران نیز مشرف شدند، گفت: این اردو به مدت پنج روز طول کشید.

وی تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از بهترین راه‌ها برای انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه، یادآوری حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس است که یکی از راه‌های زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و دفاع مقدس در حوزه‌ها، اعزام طلاب و روحانیان به مناطق عملیاتی است و تجربه ثابت کرده که این مهم تأثیر شگرفی درزمینهٔ تربیتی و اعتقادی طلاب دارد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد هدف از برگزاری این اردو را حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و گسترش فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت ذکر کرد و گفت: این طلاب در آینده در منابر، حسینیه‌ها، مساجد، دانشگاه‌ها و مناسبت‌های مختلف با تریبون‌هایی که در دست دارند می‌توانند ارزش‌های آن دوران را به نسل‌های بعدی انتقال دهند.

وی همچنین زنده نگه‌داشتن یاد شهدا در دل‌ها را از دیگر اهداف برگزاری این اردوها دانست و اظهار داشت: کسی که یاد شهدا در دلش زنده می‌شود درمی‌یابد که باید راه شهدا را ادامه داد و وظیفه‌اش را در مقابل این امانت عظیمی که با خون این همه شهید به دست آمده، بشناسد و در راستای آن همت گمارد./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات