۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۵۶۰۵۹۳
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور:

برخی سازوکار‌ها در حوزه‌ خواهران تغییر می کند

مدیر حوزه های علمیه خواهران اعلام کرد که به منظور تحقق نظام مدرسه محور، برخی از سازوکار‌ها در حوزه‌ خواهران تغییر پیدا می کند
حجت الاسلام بهجت پور

به گزارش خبرگزاری رسا، «حجت‌الاسلام المسلمین عبدالکریم بهجت‌پور» در جمع کارکنان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ضمن تبریک فرارسیدن سال نو اظهار کرد: چهره تلاش همکاران در حوزه‌های علمیه خواهران، چهره‌ای آبرومند، هوشمند و توانا است.

وی افزود: حوزه‌های علمیه خواهران در میان مجامع ملی، فرهنگی و تربیتی نمره قابل قبولی دارد و این مسئله بسیار ارزشمند است.

مدیر حوزه‌‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: در مدت کوتاهی که بنده در حوزه‌های علمیه خواهران مشغول کار شده‌ام، سعی کردم با حوزه‌‌های علمیه خواهران آشنا شوم و در همین راستا به برخی استا‌ن‌ها سفر کردم تا بتوانم نقاط ضعف و قوت را بشناسم.

وی ادامه داد: براساس بررسی‌های انجام شده متوجه شدم که باید برخی اقدامات در سال جاری انجام شود و برای تحقق اهداف باید عزم خود را جزم کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور عنوان کرد: خدا را شاکریم که زیر سایه رهبر فرزانه و هوشمندی هستیم که مسیر حرکت را برای ما مشخص کرد‌ه‌اند و سال جاری را حمایت از کالایی داخلی نام‌گذاری کرده‌اند تا از فرصت‌ها و ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: ما در حوزه‌های علمیه خواهران باید از کالاهای ایرانی استفاده کنیم و از همه همکاران خواهش می‌کنم که به این شعار مهم توجه داشته باشند چراکه حمایت از کالای ایرانی موجب ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی می‌شود و این مسئله بسیار مهم است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: ایجاد فرهنگ استفاده از کالای ایرانی بسیار مهم است و باید تلاش کنیم تا این فرهنگ را در میان خودمان و جامعه نهادینه کنیم.

وی بیان کرد: حوزه علمیه سازمانی است که بیشترین فرصت را برای ایجاد انگیزش در مردم دارد و هیچ چیز مانند دین برای مردم انگیزه ایجاد نمی‌کند و حوزه‌های علمیه باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور تصریح کرد: پس از مطالعات انجام شده، اولین اقدامی که در هفته‌های آینده انجام خواهد شد، استقرار تیم مدیریتی جدید است؛ مطالعات و بررسی‌های زیادی در این مدت با کمک‌ برخی همکاران صورت گرفته است و این تغییرات نیز حاصل بررسی‌ها و مطالعات انجام شده است.

وی افزود: از همه همکاران و دوستانی که تاکنون با ما همکاری داشته‌اند تشکر می‌کنم و امیدواریم افرادی که به زودی مستقر می‌شوند، بتوانند به نحو احسن وظایف خود عمل کنند.

مدیر حوزه‌‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: میدان عمل در حوزه‌های علمیه مدارس است و مدارس در حوزه‌های علمیه نقشی ویژه دارند و بسیار از مراکز علمی دیگر مانند دانشگاه‌ها تلاش می‌کنند که کارکرد مدارس حوزه‌های علمیه را داشته باشند.

وی ادامه داد: در گذشته مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور و استان وجود نداشت و مدیران مدارس تمام امور مربوط به حوزه علمیه را انجام می‌دادند، بنابراین تمام اتفاقات در حوزه‌‌های علمیه رقم می‌خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه باید مدرسه محور باشند عنوان کرد: در نظام مدرسه محور، اصل مدرسه و مرکز مدیریت مکمل است اما در نظام ساختار محور، مرکز اصل است و مدرسه کاملا وابسته است؛ در نظام مدرسه محور همه توجه به اثر بخشی طلبه است در صورتی که اثر بخشی دانش‌پژوهان اولویت دوم است.

وی اظهار کرد: حوزه علمیه مدرسه محور می‌تواند با کمترین هزینه و وابستگی طلبه‌ای را تربیت کند که بیشترین اثرگذاری را دارد و این افتخار حوزه‌های علمیه است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در حوزه‌های علمیه مدیران، معاونان و طلاب مدارس علمیه باید اصل باشند و مرکز مدیریت باید به عنوان پشتیبان عمل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور تصریح کرد: برای تحقق نظام مدرسه محور، طبیعی است که برخی از سازوکار‌ها در حوزه‌های علمیه خواهران تغییر کند.

وی افزود: من تصور می‌کنم که در سال جاری برای تکمیل مدرسه محوری باید تلاش زیادی صورت گیرد و امیدواریم این مسئله در سال جاری به طول کامل محقق شود و انتظار داریم که همه همکاران ما را یاری کنند.

مدیر حوزه‌‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: باید در هزینه کردن صرفه‌جویی کنیم و مخارج اضافی را کاهش دهیم تا بتوانیم به مدارس کمک کنیم. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات