۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۵۶۰۵۹۶
حجت الاسلام حسناتی:

بیانات مستدل رهبری امید را در دل مردم زنده می کند

حجت الاسلام حسناتی گفت: در اوقاتی که همه به سبب سختی شرایط لرزه به اندامشان افتاده است رهبری با بیانی مستدل به مردم جامعه امید می دهند.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی در جلسه اخلاق پیش از ظهر امروز که در مدرسه علمیه شهید آیت الله بهشتی اصفهان برگزار شد، گفت: همه طغیان ها در دنیا نتیجه این است که انسان خودش را مستغنی و بی نیاز بداند.

وی در ابتدا افزود: کید و مکر شیطان نسبت به دارایی ها و قدرت های انسانی چیزی به حساب نمی آید؛ ایستادن در برابر مکاید شیطان یعنی صداقت در گفتن لا اله الا الله سبب همراهی خداوند با انسان می شود.

حجت الاسلام حسناتی ادامه داد: خداوند تمام ثروت هستی است و لازم است برای مرتبط شدن با این ثروت بی منتها در گفتن عبارت ایاک نعبد و ایاک نستعین صادق باشیم؛ در برابر الوهیت همه چیز فقر محض است؛ وقتی اشرف مخلوقات خداوند می فرماید، فقیر بودن به درگاه الهی افتخار من است تکلیف انسان های عادی معلوم است.

امام جمعه نجف آباد اذعان کرد: همه طغیان ها در دنیا نتیجه این است که انسان خودش را مستغنی و بی نیاز بداند؛ انسان صد در صد وابسته به وجود خداوند است و انسان در نشستن و ایستادن نیز نمی تواند مستقل عمل کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که ماه رجب ابتدای سال اولیای الهی است تبیین کرد: کسانی که می خواهند در طول سال معنویات را درک کنند لازم است از ماه رجب بهره ببرند؛ توحید و استغفار در این ماه جلوه ویژه ای دارد، جوانانِ توبه کننده محبوب خداوند هستند و کسی نباید خودش را از فیض استغفار در این ماه محروم کند.

وی افزود: انسان دارای دو سیر افقی و عمودی است و سیر افقی او در دنیا انجام می شود و سیر عمودی اش به واسطه ارتباط با عالم غیب صورت می پذیرد؛ همه چیز در عالم هستی از جنود خداوند هستند و انسانی که حقیقتاً مؤمن به الله باشد جنود خداوند را در اختیار می گیرد؛ تسلیم بودن در برابر خداوند و راضی بودن از شرایطی که ربّ برای ما ایجاد کرده است انسان را به ملکوت می رساند؛ دنیا به طور قطع با امتحانات الهی آمیخته شده است از این رو انسانی موفق است که در جهاد اکبر و مبارزه با نفسش پیروز شود؛ لازم است به خداوند وصل شویم چرا که این هدف خلقت انسان است.

حجت الاسلام حسناتی تبیین کرد: اگر می خواهیم به خداوند برسیم باید عامل به اعمال صالح باشیم آن هم به صورت خالصانه؛ این دو شرط انسان ساز است؛ به واسطه قرآن و عترت می توانیم خودشناسی کنیم و عمل صالح داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه نجف آباد با بیان این که قرآن شرح وجود انسان کامل است، گفت: محمدی شدن، علوی شدن، فاطمی شدن و مهدوی شدن همه و همه معلول پیاده کردن قرآن در وجود انسان است؛ خداوند به طور قطع همراه متقین و محسنین است؛ اقتدار در بیان و عملکرد امام خمینی(ره) و رهبری نتیجه متقی بودن و الهی بودن ایشان است؛ پاک بودن و متقی شدن وقف افراد خاصی نیست و باب ارتباط با خداوند برای همه انسان ها باز است.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در اوقاتی که همه به سبب سختی شرایط لرزه به اندامشان افتاده است رهبری با بیانی مستدل به مردم جامعه امید می دهند.

وی ابراز کرد: بهره نبردن از ابزار شناختی و معرفتی سبب حیوان شدن انسان و جهنمی شدن او خواهد شد؛ این بهره نبردن از ابزار شناختی و معرفت زا انسان را از دارایی هایش غافل می کند و از جایگاه انسانیت سقوط می دهد.

حجت الاسلام حسناتی توضیح داد: یکی از ویژگی های شیطان خنّاس است و خنّاس به معنای حاضر و غایب شدن به صورت سریع است؛ اگر از شیطان غافل شویم خیلی سریع اثر منفی اش را در زندگی القا می کند و اگر مشغول ذکر گفتن شویم خیلی سریع از ما دور می شود.

امام جمعه نجف آباد در پایان با بیان این که ذکر از بین برنده غفلت است، افزود: ذکر خداوند و ائمه(ع) بسیار انسان ساز است؛ علامه طباطبایی در توصیه هایی که داشتند دائماً می گفتند، اگر ذاکر خداوند باشید خداوند ذاکر شما خواهد بود و شاکر نعمت های خداوند باشید./۸۶۷/پ203/ب1

ارسال نظرات