۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۶۰۷۳۴
آیت الله نوری همدانی:

مسؤولان با برنامه ریزی صحیح از منابع موجود بهره گیری کنند

حضرت آیت الله نوری با بیان این که در اقتصاد باید از اسراف جلوگیری کرد، گفت: باید تلاش کنیم تا با برنامه ریزی صحیح از منابع موجود به اندازه لازم استفاده کنیم.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران آب و فاضلاب شهری و روستایی، برق و نیروگاه های استان قم با اشاره به ویژگی های ماه رجب عنوان کرد: ماه رجب ماه ویژه ای بوده که ماه امامت، نبوت و عبادت و توجه به معنویات است.

وی افزود: ما باید در همه کارها به پروردگار توجه کنیم و با اخلاص کارهای خود را انجام دهیم تا خداوند به کار ما برکت دهد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: فکر و قدم و نیت مسؤولانی که به مردم خدمت می کنند عبادت است و باید تلاش کنید تا بر اساس این خدمات، به خداوند تقرب بجویید.

وی مشکل کم آبی را یکی از مشکلات قم دانست و خاطرنشان کرد: مسأله کم آبی در کشور و به ویژه در قم مسأله بزرگی است و نیاز است تا با برنامه ریزی لازم و براساس نیاز از نعمت های الهی مانند آب استفاده کنیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه اضافه کرد: باید با فرهنگ سازی مناسب شرایطی را فراهم کرد تا از اسراف در مصرف آب و برق جلوگیری شود و به اندازه لازم از این نعمت ها بهره برد.

وی تأکید کرد: در اقتصاد نیز باید از اسراف جلوگیری کرد و باید تلاش کنیم تا برنامه ریزی صحیح از منابع موجود به اندازه لازم استفاده کنیم، اساس انقلاب ما معنویت است و به همین سبب نیز با انقلاب های دیگر که اساس مادی دارند متفاوت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان روایتی از امام کاظم(ع) ابراز کرد: امام کاظم(ع) فرمودند که وقت خود را به چهار بخش تقسیم کنید و بخشی از آن را برای ارتباط با خدا قرار دهید، بخشی را برای ترمیم معاش، بخشی دیگر را صرف معنویات و بخش دیگری از وقتتان را صرف فراغت و تفریح حلال کنید.

این مرجع تقلید اظهار کرد: در ایران مسأله معاش بسیار مهم است و همه مردم باید از لحاظ معیشتی در رفاه باشند و به همین منظور نیز باید توجه ویژه ای به موضوع اقتصاد در کشور داشت.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان خاطرنشان کرد: باید با توجه به مکتب اهل بیت(ع) طوری عمل کنیم که همواره با نشاط و قدرت و معنویت، انگیزه و استعداد خود را به کار بیندازیم./872/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات