۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۵۶۰۷۳۹
آیت الله سعیدی:

مسجد جای جناح بازی نیست

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: مسجد جای تعیین معیارها و موازین است؛ از این رو نباید در امور مساجد جناحی عمل کنیم.
 آیت الله سعیدی آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم و جمعی از ائمه جماعات مناطق محروم استان که در سالن پشت محراب شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، حرف‌شنوی و همراهی مردم با انقلاب و اهداف اسلامی نظام اسلامی ایران  را نتیجه سختی‌ها و تلاش‌های پیامبر (ص) توصیف کرد و اظهار داشت: شخصیت جهان شمول رسول گرامی اسلام اسوه بشریت در جهان امروز است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در توصیف اسوگی شخصیت رسول گرامی اسلام صل الله علیه و آله ابراز داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید پیامبری از جنس خود شما آمد که نسبت به مؤمنین با رحمت برخورد می‌کند و هنگامی که فردی دارای این ویژگی باشد قطعاً مشخص می‌شود که ظرفیتی تمام و کمال را برای هدایت دارد.

امام جمعه قم در توصیف عظمت ماه رجب به نشست های نوروزی رهبر معظم انقلاب اشاره و عنوان کرد: رهبری معظم انقلاب در هر نشست های نوروزی همواره پیرامون عظمت ماه رجب برای میهمانان توصیه هایی داشته اند که این سیره معظم له عظمت و اهمیت ماه رجب و نقش سازنده اعمال آن در زندگی مومن را نشان می دهد.

آیت سعیدی با تاکید بر این که پیامبر اکرم(ص) به عناون اسوه بشریت، رسالت تبلیغی خود را از مسجد آغاز کردند، گفت: برخی از افراد که جوانی خود را قبل از انقلاب سپری کرده اند بر اساس نوع تجربه خود معتقدند که باید برخی از رفتارهای فرهنگی بر بستر راهکارهای اداری شکل بگیرد، این تفکر صحیح نیست چرا که مسجد اساس و محور فعالیت های فرهنگی است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) به فعالیت های فرهنگی معیار برخی از نهادها و ضرورت تعامل سازمان تبلیغات اسلامی با آنان تاکید کرد و ابراز داشت: در حال حاضر نهادهایی مانند سپاه فعالیت‌های مطلوبی را در زمینه مساجد انجام می‌دهند، بر این اساس سازمان تبلیغات در این راستا نشست‌های مشترکی با سپاه برگزار کند؛ چراکه کنار یکدیگر بودن کارها را بهتر و زودتر به‌پیش می‌برد و همچنین شامل برکاتی نیز خواهد بود.

امام جمعه قم الگوی مدیریت مساجد را از الگوهای مدیریتی پیچیده  توصیف کرد و ابراز داشت: باید توجه داشت که اگرچه مدیریت مساجد پیچیده است اما مدیریتی قوی و عملکرد خوب بر ظرفیت های کنونی افزوده و زمینه آثار پربرکتی در جامعه خواهد بود.

آیت الله سعیدی در پایان با تاکید بر این که نباید در مساجد جناحی عمل کرد، تصریح داشت: مسجد جای تعیین معیارها و موازین است؛ نباید در امور مساجد جناحی عمل کنیم و در کنش های سیاسی خود بیاموزیم که سیاسی بودن به معنای جناحی عمل کردن نیست./837/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات