۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۶۰۷۴۵
حجت الاسلام اسکندری خبر داد؛

اجرای طرح سفینه النجاه در ۱۰ منطقه محروم قم

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم از اجرای اجرای طرح سفینه النجاه در ۱۰ منطقه محروم شهر خبر داد.
اسکندری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام  عباس اسکندری ظهر امروز در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در سالن محراب  شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) صورت پذیرفت  با تاکید بر این که حوزه و روحانیت همچون گذشته توان مقابله و ایستادن در برابر دشمنان را دارد، اظهار داشت:  فریضه تبلیغ زمینه نهادینه شدن اخلاق و معنویت در سبک زندگی آحاد جامعه اسلامی  را فراهم می کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم در توصیف جایگاه استراتژیک فرهنگ در جوامع بشری به فراز و نشیب رفتارهای فرهنگی جامعه اسلامی ایران در ادوار گوناگون اشاره کرد و گفت: هرچند مطالعات نشان می دهد که وضع فرهنگی و مباحث دینی و مذهبی جامعه بعد از پیروزی انقلاب با افت‌وخیزهای فراوانی روبه‌رو شده است، اما تحلیل این رفتارها مسیر بالنده‌ای را دنبال می‌کند.

وی افزود: طبیعی است، هنگامی‌که قرار است اتفاقی و رسالتی در دنیای کنونی از سوی جمهوری اسلامی رقم بخورد، دشمنان درصدد ضربه زدن به این نظام مقدس باشند، البته این دلیل نمی‌شود که کارها را روبه‌جلو نبینیم، بنابراین باید با برنامه‌ریزی دقیق تلاش کنیم و خود را از دشمن بیدارتر نشان دهیم.

حجت‌الاسلام‌ اسکندری از اجرای طرح سفینه النجاه در مناطق محروم قم  خبر داد و اظهار داشت: مناطقی که بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی و فرهنگی  هستند پایگاهی با محوریت امام جماعت شکل‌گرفته است، بر این اساس  10 نقطه از مناطق محروم قم را در نظر گرفته و با این طرح آنان را ساماندهی کرده‌ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم به ضرورت تقابل استراتژیک با رفتارهای فرهنگی دشمن که عمدتا با تکیه بر ابزارهای مدرن صورت می پذیرد اشاره داشت و گفت: با توجه به اینکه دشمن ابزارهای مدرن مانند فضای مجازی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی را در اختیار دارد، اما ما نیز باید یک استراتژی برای مقابله با آنان در نظر بگیریم که الحمدالله برخی از موسسه‌های خودجوش در حوزه علمیه این فعالیت‌ها را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: اگر طرح سفینه النجاه را که در چند ماه اخیر انجام‌شده است، گسترش دهیم در فاصله زمانی پنج‌ساله می‌توانیم بسیاری از ناهنجاری‌ها را با تکیه بر تبلیغ روحانیت کنترل کنیم./837/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات