۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۵۶۰۷۵۱
حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی:

به موالید و جشن های اهل بیت توجه بیشتری داشته باشیم

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی با انتقاد از کم توجهی نسبت به جشن ها و موالید اهل بیت(ع) تأکید کرد که نباید صرفا شیعه بودن خود را در عزاداری ها نشان بدهیم.
حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از مسؤولان ستاد مرکزی ترویج جشن بزرگ محمد رسول الله (ص) متشکل از مسؤلان اداره تبلیغات اسلامی، فعالان قرآنی و هیآت مذهبی با حضور در دفتر حضرت آیت الله سیستانی در قم با حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی در این دیدار با بیان این که این طور حرکت ها و برنامه جاذبه های خاصی دارد، اظهارداشت: آیت الله تبریزی و آیت الله وحید در قضیه شهادت حضرت زهرا(س) آثار گرانبهایی برای آینده گذاشته اند تا جایی که الان شهادت حضرت فاطمه(س) عاشورای دوم شده است.

وی افزود: در این گونه کارها از همه مهمتر خودجوش و مردمی بودن آن است که باید روی آن کار کنیم و طوری فعالیت کنیم که بتوانیم ادامه دهنده این مسیر باشیم، ما همیشه در شعار قوی هستیم ولی در مقام عمل از خود ضعف نشان می دهیم.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در ایران عنوان کرد: یکی از مسائل مهمی که در مورد آن بحث داریم این است که چرا فقط در عزاداری ها ورود می کنیم و کاری به جشن های ائمه اطهار(ع) نداریم، بله عزاداری اهل بیت(ع) بسیار اهمیت دارد ولی موالید اهل بیت(ع) هم مهم است ولی مثل گذشته برگزار نمی شود.

وی با اشاره به این که باید بدانیم ما در موالید اهل بیت(ع) نیز وظیفه داریم، ابراز داشت: شما از افرادی هستید که می خواهید در این جنبه قدمی بردارید، ولی باید یک تشکیلات سیستماتیک و منظم داشته باشید و فرهنگ سازی کنید و افراد دیگری هم اگر در این مسیر قرار گرفتند دست او را بگیرید.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی ابراز داشت: یک مقدار از این خودیت را کنار بگذاریم و قدمی برای پیامبر برداریم و مسأله دیگر خلوص در کار است که آثار مثبت زیادی دارد و با مرور زمان اثر خود نشان می دهد.

وی تأکید کرد: در حرکت ها و برنامه های خودمان هرچه قدر خلوص داشتیم بیشتر موفق خواهیم بود و به هر مقداری که خدا را در کارهای خود شریک کنیم به همان مقدار موفق تر خواهیم بود، بنابراین در این قدمی که برمی دارید فقط هدف خود را رضایت خدا بدانید.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در ایران در پایان تصریح کرد: امیدواریم این حرکت مبارک شما هر ساله با شکوه بیشتری برگزار شود و ما نیز در این مسیر تا جایی که بتوانیم با شما همراهی خواهیم کرد./1330/پ۲۰۲/ج

 

ارسال نظرات