۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۶۰۷۶۰
رییس حوزه هنری کشور:

انقلاب اسلامی میان هنر و دین آشتی برقرار کرد

مومنی شریف در دیدار با امام جمعه تبریز با بیان این‌که شهید آوینی پرچمدار جریان هنر متعهد در کشور است، گفت: انقلاب اسلامی میان هنر و دین آشتی برقرار کرد.
دیدار مومنی شریف با آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری کشور امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که شهید آوینی پرچمدار جریان هنر متعهد در کشور بعد از انقلاب بوده است، اظهار داشت: این جریان‌سازی فرهنگی و هنری در مسیر انقلاب تحول بزرگی ایجاد کرد.

وی با بیان این‌که رسالت حوزه هنری نیز تربیت و معرفی شخصیت‌هایی است که بتوانن انقلاب اسلامی ایران را تبیین کنند، خاطرنشان کرد: اعتقاد بر این است که با درک هنری بالا می توان انگیزه‌های سطحی را در راستای ارزش های دینی و انقلابی جهت داد، در این راستا ائمه جمعه نقش مهم و ارزشمندی بر عهده دارند.

مومنی شریف با بیان این‌که شیوه رفتاری و عملی امام جمعه تبریز به عنوان الگویی برای دیگر نقاط کشور مطرح شده است، افزود: این سیره همان روشی است که امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر آن تأکید داشته و دارند، چراکه ائمه جمعه، انقلاب اسلامی و نظام جدا از مردم نیستند.

رییس حوزه هنری کشور با اشاره به این‌که قبل از انقلاب تعامل میان هنر و دین به ویژه در حوزه های شعر، سینما و نمایش بسیار ضعیف بود است، افزود: خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی آشتی میان هنر و دین برقرار شد و همین امر مردم را به سمت هنر ارزشی سوق داد.

روایت حضور امام جمعه تبریز در سینما

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در سخنانی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی با تسلط کامل بر مسائل هنری و فرهنگی، همواره بر ترویج هنر ارزشی تأکید داشته و دارند، اظهار داشت: آموزه های قرآن و اهل بیت استفاده از هنر برای تبیین ارزش‌ها را مورد تأکید قرار داده اند.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که هنرهایی مانند خوشنویسی، سینما، تئاتر، موسیقی و طنز مورد اقبال مردم هستند، گفت: زبان هنر؛ بر ارزش‌های انقلابی و محتوایی ایرانی و اسلامی استوار است؛ در حقیقت هنر ارزشی حقیقتی فاخر و عطیه‌ای از سوی حق تعالی است که می تواند جامعه‌ای را به سوی رستگاری رهنمون سازد.

وی با تأکید بر این‌که نگرش کاریکاتوری به مقوله توسعه فرهنگی و هنری جایز نیست، ابراز کرد: تعالی هنری باید به صورت متوازن و هم‌راستا با نیازهای جامعه باشد؛ به همان می‌توان که سینما و تئاتر نیاز هنری جامعه شناخته می‌شوند؛ ترویج علوم قرآنی نیز ضرورتی مهم و اساسی است.

امام جمعه تبریز با اشاره به حضور خود در سینما و تماشای فیلم «به وقت شام»، گفت: بنده در خطبه‌های نماز جمعه تبلیغ آن فیلم ارزشی را کردم و البته به تئاتر هم رفته‌ام، بعدها در فضای مجازی مشاهده کردم که نقل می کنند امام جمعه فلان شهر تبلیغ تئاتر و فیلم می‌کند، اعتقاد دارم چمین رفتارهایی مورد رضایت مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب است./935/پ203/ب1

ارسال نظرات