۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۵۶۰۷۷۱

اختتامیه طرح حضرت علی اکبر در ارومیه برگزار شد

اختتامیه طرح حضرت علی اکبر(ع) با تجلیل از ۴۰ نفر از برگزیدگان مدرسه ای این طرح در سالن نیلوفر ارومیه برگزار شد.

آیین تجلیل از منتخبان طرح حضرت علی اکبر(ع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، مراسم اختتامیه طرح حضرت علی اکبر(ع) امروز با حضور معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، مسؤول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های مساجد استان، قائم‌مقام موسسه دارالحافظین قرآن کریم و جمعی از مدیران مدارس و دانش‌آموزان شرکت‌کننده در طرح در سالن اجتماعات نیلوفر ارومیه برگزار شد.

ادریس آقالو، قائم ‌مقام موسسه دارالحافظین قرآن کریم با اشاره به اینکه طرح حضرت علی اکبر(ع) در ایام محرم و صفر سال گذشته در 40 مدرسه استان برگزار شد، اظهار کرد: 70 دانش آموز در 20 مدرسه ناحیه یک و دو ارومیه، 10 مدرسه سلماس و 10 مدرسه نقده در اجرای این طرح مشارکت داشتند.

وی قرائت زیارت عاشورا، ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی دانش‌آموزان با قیام امام حسین(ع) را از اهداف برگزاری طرح حضرت علی اکبر(ع) اعلام کرد و افزود: در مراسم اختتامیه از هر مدرسه یک نفر به عنوان برگزیده با اهدای کارت هدیه و یک جلد قرآن مجید تجلیل می‌شوند.

کم‌ اهمیت شمردن کارهای کوچک سبب بدبختی می‌شود

قدرت‌الله قاسمی، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم با بیان اینکه این طرح به حرمت مقام و جایگاه حضرت علی اکبر(ع) و برای معرفی ایشان به نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: کم‌اهمیت شمردن کارهای کوچک در زندگی باعث بروز برخی مشکلات و بدبختی‌ها در زندگی می‌شود؛ برای کسب اعتبار و موفقیت در زندگی باید تلاش کرد و شکرگذار بود.

یکی از راه‌های تقویت قلب بستن چشم‌ها بر روی گناهان است

حجت‌الاسلام مصطفی خراسانی‌کیا، معاون پرورشی مدرسه بهشتی ارومیه با بیان اینکه بعد از ایمان به خدا عمل صالح در اولویت قرار دارد، ابراز داشت: یکی از بهترین راه‌ها برای انجام واجبات دینی و دوری از محرمات پرورش قلب و نفس و بستن چشم‌ها بر روی گناهان است.

وی با بیان اینکه حسادت، چشم هم چشمی و شکسته شدن قبح گناه امروزه یکی از مشکلات رایج در جامعه است، گفت: امروزه مردم در فضای مجازی اقداماتی را انجام می‌دهند ک در دنیای واقعی هرگز آنها را انجام نمی‌دهند و دلیل آن این است مردم گمان می‌کنند که این فضا واقعا مجازی و خیالی بوده و هر کاری انجام دهند از دید دیگران مخفی خواهد ماند.

طرح حضرت علی اکبر(ع) در ایام محرم و صفر سال گذشته در 40 مدرسه استان برگزار شده بود که امروز آیین اختتامیه این طرح برگزار و از برگزیدگان آن تجلیل شد./936/پ203/ب1

ارسال نظرات