۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۵۶۰۷۷۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

نسل امام کاظم در اقصی نقاط جهان چراغ راه هدایت بشریت است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: امروزه نسل امام کاظم(ع) در اقصی نقاط جهان چراغ راه هدایت بشریت هستند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی

حجت الاسلام صفر قربانپور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار برگزار رسا در استان مرکزی ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن شهادت امام موسی کاظم(ع)، گفت: در زندگی حضرت امام موسی کاظم (ع) نکات قابل توجهی وجود دارد که برای ارادتمندان آن حضرت قابل رهنمون گیری است.

وی افزود: تلاش همه جانبه امام موسی کاظم(ع) در جهت نشر معارف اسلامی و نبوی با وجود همه مضیقه ها و مشکلات در عصر سیاسی حاکم بر آن زمان به نوبه خود بی نظیر است.

این مقام مسؤول ادامه داد: دوره زندگی امام موسی کاظم(ع) به ویژه حوادثی که بعد از فرصت به دست آمده در دوره امامت امام صادق(ع) و امام باقر(ع) اتفاق افتاد، فضا را برای نشر معارف دینی تنگ تر می کرد و از این لحاظ مضیقه فراوان برای نشر اسلام به وجود آمد که با وجود این عرصه تنگ و مشکلات سیاسی آن دوران امام موسی کاظم(ع) به بهترین وجه به رسالت خود پرداخت حتی اگر سال های زیادی را در زندان های هارون الرشید به سر بردند.

حجت الاسلام قربانپور تصریح کرد: موضوعی که در افکار عمومی نقش بسته «باب الحوائج» بودن این امام همام است؛ این عنوان از جهات گوناگونی به امام هفتم نسبت داده شده است، مظلومیت ویژه ای برای آن حضرت اتفاق افتاد که با وجود زندگی سخت در زندان، ولی در عین حال محل توجه و مراجعه مومنان و شیعیان و ارادتمندان قرار گرفتند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: امام کاظم(ع) چه در زندان و چه بعد از شهادتشان نقطه اوج امید اراداتمندان و اهل بیت(ع) بودند و امید است همگان به بهترین شکل از امید این حضرت بهره مند باشند.

وی در ادامه به ازدیاد نسل امام هفتم اشاره کرد و گفت: خداوند اگر بخواهند عزت نفس به مومنی عنایت بفرمایند اگر همه توطئه ها دست به دست هم بدهند امکان پذیر می شود؛ افزون بر فشار جو اجتماعی سنگین، نسل امام کاظم(ع) بسیار بودند و چنانچه امروزه دراقصی نقاط جهان حضور دارند و اگر به شهادت رسیدند چراغ راه هدایت بشریت هستند که این نشان از اراده خداوند که بالای همه اراده هاست دارد./842/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات