۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۵۶۰۸۱۷
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

سعادت و شقاوت اخروی انعکاس اعمال دنیوی انسان است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مومن عمل صالح را ابزاری برای رسیدن به آخرتی نیکو می‌داند، گفت: سعادت و شقاوت انسان انعکاس اعمالی است که در این دنیا انجام داده است.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه امروز در جلسه درس اخلاق که در حسینیه همدانی ها برگزار شد، گفت: ابلاغ دین الهی مهمترین ماموریت رسول خدا بود.

وی افزود: امام علی(ع) می‌فرمایند: مردمان قبل از بعثت هیچ شأنی از شؤون زندگی‌شان درست نبود و رابطه آنان با خداوند به طور کامل قطع و آثاری از انبیای گذشته در بین آنان وجود نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه ابلاغ رسالت در میان افراد وحشی جاهلی امری بسیار سخت و دشوار بود که پیامبراکرم به انجام رسانید، ابراز کرد: ایشان مبعوث رسالت شدند تا ساختمان‌های انسانی صددرصد ویران شده انسانیت را بازسازی کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه پیامبراکرم در هدایت مردم جاهلی سختی و مشقت بسیاری را متحمل شدند، اظهار داشت: رسول خدا با ملتی روبرو بودند که ساختمان انسانی آنان به صورت کامل ویران شده بود از این رو حضرت مامور بودند از بدترین حیوانات بهترین انسان‌ها را بسازند، خداوند در قرآن کریم از آنان به عنوان بدترین موجود زنده سم‌دار یاد می‌کند؛ زیرا آنان از شنیدن سخن حق دوری می‌کردند و در مقابل کلام الهی کر بودند.

این دانشمند فرزانه بازسازی باطن مردم را از مهمترین ماموریت پیامبر بیان کرد و گفت: انسان اگر خود را اصلاح نکند با همان اعمال به عالم آخرت منتقل می‌شود و در هنگام مرگ ملک الموت در تجسم همان اعمال در مقابل او حاضر جان فرد می‌گیرد.

وی افزود: قیافه ملک الموت هنگام جان گرفتن نسبت به اعمال مردم متفاوت است و هر کسی هنگام مرگش به تناسب وضع روحی، معنوی و اخلاقی خود این ملک مقرب را مشاهده می‌کند و آن قیافه انعکاس اعمال است.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: ملک الموت در هنگان جان گرفتن انسان مومن به قدری زیبا حاضر می‌شود که اگر در قیامت او را به بهشت نفرستند و بگویند تنها به قیافه این فرشته الهی نگاه کن، برایش کافی خواهد بود. مومن عمل صالح را ابزاری برای رسیدن به آخرتی نیکو می‌داند و بهره می‌برد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات