۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۵۶۰۸۳۰
حجت الاسلام والمسلمین رفعتی:

حمایت از کالای ایرانی توطئه اقتصادی دشمن را بی اثر می کند

سخنگوی مدیریت حوزه با بیان این که رهبری با اعلام شعار امسال پاتکی قوی به دشمنان زدند، گفت: اگر مردم در این جنگ اقتصادی به حمایت از کالای ایرانی روی بیاورند، سرمایه داخلی رونق چشم‌گیری خواهد یافت.
حجت الاسلام والمسلمین رفعتی

حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به سال حنایت از کالای ایرانی بیان داشت: یکی از کارهایی که رهبر معظم انقلاب در سالهای گذشته انجام دادهاند، تعیین شعار سال است تا هر یک از مردم و مسؤولان به سهم خود در تحقق آن شعار کوشا باشند، رهبر معظم انقلاب بر اساس شرایط خاص اقتصادی کشور، سال 97 را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند.

تولید ملی و اشتغالزایی رو رکن اساسی در رشد اقتصادی است

سخنگوی مدیریت حوزه های علمیه با تأکید بر این که دشمن به جنگ اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران برخاسته است، ابراز داشت: تحریمهای اقتصادی سالهای گذشته ضربههایی به اقتصاد کشور وارد کرده است، از این رو هرچه سریعتر باید با آن مقابله شود.

وی افزود: یکی از راهکارهای مهم در تقویت اقتصاد کشور و مقابله با تحریمهای اقتصادی، افزایش تولید ملی و افزایش اشتغال است.

رییس شبکه جهانی ولایت با بیان این که تولید ملی و اشتغالزایی دو رکن اساسی در رشد اقتصادی است، تصریح کرد: حمایت مردم از تولیدات داخلی موجب میشود کارخانهها رونق بیابند و اشتغال بیشتری برای جوانان بیکار ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه به واسطه تحریمهای اقتصادی و بانکی، ارز کافی وارد کشور نمیشود. اگر ما از تولیدات ایرانی حمایت کنیم، دیگر نیاز نیست ارزی برای تهیه کالای خارجی مصرف شود.

جنگ با دشمن سختیهای خاص خود را دارد

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که رهبر معظم انقلاب با نامگذاری سال به حمایت از کالای ایرانی پاتکی قوی بر دشمنان جمهوی اسلامی ایران زدند، عنوان کرد: اگر مردم ایران در این جنگ اقتصادی به حمایت از کالای ایرانی روی بیاورند، سرمایه و تولیدات داخلی رونق چشم‌گیری خواهد یافت.

وی با بیان این که شعار سال 97 همچون شعار سالهای گذشته نیست که صرفاً متوجه مسؤولان و کارگزاران کشور باشد، گفت:  برای تحقق شعار سال هر یک از مردم و مسؤولان وظایفی دارند، مردم باید تلاش کنند تا زمانی که کالای ایرانی در کشور موجود است، ولو این که کیفیتش مقداری پایینتر از اجناس خارجی باشد، از کالاهای ایرانی استفاده کنند.

وی ابراز داشت: جنگ با دشمن سختیهای خاص خود را دارد. برای پیروزی در برابر نقشههای اقتصادی دشمنان باید با همه توان از کالای ایرانی حمایت کنیم.

تسهیلات با سود 30 درصد بر قیمت کالاها میافزاید

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی خاطرنشان کرد: در کنار حمایت آحاد جامعه از کالای ایرانی، تولیدکنندگان نیز باید محصولاتی با کیفیت و ارزان تولید کرده و در اختیار مردم قرار دهند.

وی با تأکید بر این که دولت نقش ویژهای در حمایت از کالای ایرانی دارد، تصریح کرد: دولت برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی باید تسهیلاتی با نرخ پایین در اختیار تولیدکنندگان حقیقی قرار دهد، پرداخت تسهیلاتی با سود 30 درصد به تولید کنندگان، خود به خود بر قیمت کالاها میافزاید.

وی گفت: امیدواریم با همت مردم و مسؤولان بتوانیم این پیچ اقتصادی را با پیروزی پشت سر بگذاریم. اگر چنین شود، مردم دیگر سراغ کالاهای خارجی نخواهند رفت./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات