۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۵۶۰۸۸۴
نماینده مجلس:

آقای رئیس جمهور! در تیم اقتصادی خود تجدید نظر کنید

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای روحانی! در تیم اقتصادی خود تجدید نظر کنید با این تیم دولت به جایی نمی ‌رسد.
عبادی

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام سیدمحمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس خطاب به آقای روحانی اظهار داشت: در تیم اقتصادی خود تجدید نظر کنید با این تیم دولت به جایی نمی ‌رسد تیم اقتصادی باید افزایش قیمت ارز را پیش بینی می ‌کرد و آن را جلوتر مدیریت می‌ کرد، مگر بانک مرکزی و آقای سیف مشغول چه کاری بودند که از این موضوع غفلت کردند.

وی افزود: آقای روحانی، ریاست جمهور! استان خراسان جنوبی از مشکلات بسیار رنجور است، بیکاری و عدم سرمایه گذاری، نیازمند توجه ویژه شما است، سرمایه گذاری در استان بدون مشوق‌های ویژه دولت ممکن نیست.

رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی افزود: سال حمایت از کالای ایرانی است، این مهم بدون ایجاد فضای کسب و کار مناسب محقق نمی‌شود؛ چرا دولت تاکنون اقدام مناسب انجام نداده است؟ و همچنان در دنیا در موضوع فضای کسب و کار رتبه‌ی خوبی نداریم.

حجت الاسلام عبادی گفت: آقای رئیس جمهور درخواست داریم، مشوق‌های ویژه ای برای سرمایه گذاری در خراسان جنوبی قرار دهید تا مشکل اشتغال کاهش پیدا کند، از شما درخواست دارم هرچه سریع تر این استان کم برخودار را دریابید.

وی خطاب به وزیر راه تصریح کرد: راه های استان به ویژه پروژه دوبانده سازی محور بیرجند به قاین نیازمند توجه بیشتری است به وعده‌هایی که دادید عمل کنید؛ چرا در این زمینه کوتاهی می کنید؟ مردم استان انتظار تسریع در احداث این راه را دارند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به پروژه راه آهن بیرجند اشاره کرد و افزود: مردم انتظار دارند هرچه سریع تر راه آهن بیرجند عملیاتی شود، مردم تا چه زمانی باید برای این پروژه منتظر بمانند.

حجت الاسلام عبادی خطاب به وزیر نیرو خاطرنشان کرد: بحران آب در خراسان جنوبی، مردم و کشاورزان را مستاصل کرده، حدود ۴۸۰ روستا با تانکر آبرسانی می ‌شوند، چرا بحث انتقال آب به استان های گرفتار مثل استان خراسان جنوبی را جدی نگرفته اید؟ آقای وزیر به مردم گزارش دهید که در خصوص باروری ابرها، امسال چه کاری کردید؟

وی از  وزیر آموزش و پرورش خواستار تسریع در طرح  رتبه بندی فرهنگیان شد و افزود: تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با زحمت فراوان به پایان رسید، حدود یک سال نمایندگان متعددی در این کمیته تحقیق و تفحص بودند زحمت کشیدند و مفاسد را در صحن علنی قرائت کردند، از قوه قضاییه می خواهیم هر چه سریع تر به این پرونده رسیدگی کند و مفسدان اقتصادی را مجازات کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر امور خارجه اظهار کرد: وزارت خارجه شما هنوز نگاه اقتصادی پیدا نکرده، بحث اقتصادی علی رغم برخی از تحولات در وزارت خارجه هنوز کم رنگ است، باید نسبت به تحول در آن وزرات خانه تسریع شود.

حجت الاسلام عبادی خطاب به دولت گفت: هنوز مشکل سهامداران پدیده شاندیز و موسسات مالی برطرف نشده، هنوز برخی پولشان را دریافت نکرده‌اند، این روش مدیریت بانک مرکزی و بعضی دستگاه های دیگر در بخش موسسات مالی و اعتباری و موسسه پدیده شاندیز محل نقد فراوان دارد، چرا پیگیر حق و حقوق مردم نیستید، در این خصوص آیا کسی به کرسی محاکمه گذاشته شد؟

وی در پایان از همه خواست در این شرایط سختی که دشمنان در حال توطئه برای تضعیف نظام مقدس اسلامی است، با وحدت و همدلی پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنند و  خواست‌های جناحی، حزبی و رفاقت ها را کنار گذاشته شود و منافع مردم و انقلاب در نظر بگیرند./880/د103/ب1

منبع: صداوسیما

ارسال نظرات