۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۵۶۰۸۹۳
وکلای ملت در نطق میان دستور مطرح کردند؛

لزوم توجه به کالای ایرانی و حل مشکلات قشر نیازمند

پنج نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور مجلس شورای بر لزوم استفاده از کالای ایرانی و همچنین رفع مشکلات قشر نیازمند تاکید کردند.
صحن مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، پنج نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه ۲۲ فروردین سال ۹۷ در صحن علنی پارلمان نطق خود را قرائت کردند.

مشروح نطق وکلای ملت در جلسه علنی امروز مجلس به شرح ذیل است:

حل مشکلات نیازمند همت بلند تمام مسؤولان است

محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در نطق میان دستورخود، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی کشور متعدد و عمیق بوده و به همین دلیل پرداختن به  آن بسیار مهم تلقی می‌شود به همین دلیل مقام معظم رهبری نامگذاری سال‌های اخیر را به حوزه اقتصاد اختصاص داده‌اند.

وی افزود: رهبر انقلاب با ارائه الگوی اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی برنامه عبور از این برهه حساس و شکوفایی اقتصاد کشور را ارائه فرمودند.

مفتح تصریح کرد: در پایان دهه چهارم انقلاب هستیم، دهه‌ای که مقام معظم رهبری آن را دهه پیشرفت و عدالت نامیده‌اند، ارزیابی اقدامات مسئولان در این خصوص را نیز در حرم رضوی بیان فرمودند.

نماینده مردم تویسرکان با اشاره به اینکه حل مشکلات نیازمند همت بلند تمام مسئولان است، بیان کرد:‌ مشکلات اقتصادی بزرگ و در هم تنیده با مسائل سیاسی چند بعدی بوده و حل آن همتی بزرگ و عزمی جزم می‌طلبد، لذا تمامی مسئولان کشور باید در راستای آن تلاش کنند.

وی بیان کرد: فساد اقتصادی مصداق بارز وجود مشکلات اقتصادی بوده و متأسفانه این پدیده در برخی سطوح که تصور آن را نمی‌کردیم رسوخ کرده است.

مفتح تأکید کرد: طبق آمار مرکز پژوهش‌های مجلس در اواخر دهه 90 به این نتیجه رسیده که دستیابی به توسعه پایدار بدون حل این مشکلات ناممکن خواهد بود.

نماینده مردم تویسرکان اذعان کرد:‌ تأکید‌های مکرر مقام معظم رهبری بر مقابله با فساد در یکی از ملاقات‌های نمایندگان با ایشان حاکی از آن است که با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را تمیز کرد.

آقای روحانی در تیم اقتصادی خود تجدیدنظر کنید

حجت‌الاسلام عبادی نماینده مردم بیرجند در  نطق میان دستور خود، اظهار کرد: آقای روحانی امسال سال "حمایت از کالای ایرانی" است و این مهم بدون ایجاد فضای کسب و کار مناسب محقق نمی‌شود.

وی افزود: چرا دولت اقدامات مناسبی در این زمینه انجام نداده است، تقاضا دارم تا مشوق‌های مناسبی برای بهبود وضعیت کسب و کار در استان خراسان تدارک ببینید که سرمایه‌گذاران در این استان سرمایه گذاری کنند تا مشکلات اشتغال کاهش یابد.

عبادی تصریح کرد: آقای روحانی در تیم اقتصادی خود تجدیدنظر کنید، چراکه به این ترتیب به جایی نمی‌رسیم، باید تیم اقتصادی شما نوسانات بازار ارز را پیش بینی و آن را جلوتر مدیریت می‌کرد؛  بانک مرکزی و آقای سیف مشغول چه کاری بودند که این مسئله حل شود؟

نماینده مردم بیرجند بیان کرد: آقای بطحایی فرهنگیان خواهان اجرای طرح رتبه بندی هستند لطفا نسبت به تسریع در اجرای این امر تلاش کنید.

عبادی با اشاره به گزارش تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: نمایندگان فسادهای صورت گرفته در این صندوق را در صحن علنی اعلام کردند، لذا از قوه قضاییه می‌خواهیم هرچه سریع‌تر به این پرونده رسیدگی و رانت‌خواران اقتصادی را مجازات کند.

وی تصریح خطاب به وزیر امور خارجه، اظهار کرد: آقای ظریف! وزارتخانه شما هنوز نگاه اقتصادی پیدا نکرده در حالی که باید اولویت شما مسائل اقتصادی باشد؛ چرا که این امر علی رغم برخی تحولات در وزارت خانه هنوز کمرنگ است.

عبادی اذعان کرد: هنوز مشکلات سهامداران پدیده شاندیز حل نشده است، چرا حق و حقوق مردم را نمی‌دهید؟ چرا هنوز برخی موسسات اعتباری پول مردم را نپرداخته‌اند، چرا بانک مرکزی در مبحث موسسات اعتباری و پروژه پدیده شاندیز اقدام مناسبی انجام نمی‌دهد؟ چه طور حق و حقوق وزارتخانه‌ها را به سرعت پرداخت می‌کنید اما در دادن حق مردم کوتاهی می‌کنید؟

نماینده مردم بیرجند اظهار کرد: از همه می‌خواهم در شرایط سختی که دشمنان قسم خورده انقلاب انواع توطئه‌ها را برای تضعیف جمهوری اسلامی به کار می‌گیرند، با وحدت و همدلی پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنند و خواسته‌های حزبی و جناحی را کنار بگذارند، تنها منافع مردم و انقلاب را در نظر بگیرند و به وصیت رهبر کبیر انقلاب که فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به شما آسیبی نرسد، عمل کنند.

انتصابات در دستگاه‌های اجرایی نباید براساس برائت‌های جبهه‌ای و حزبی صورت گیرد

ولی‌الله داداشی‌ نماینده مردم آستارا در نطق میان دستور خود در پارلمان بیان داشت: مردم با مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان‌شان دست و پنجه نرم می‌کنند و می‌دانیم که بر اساس قانون دولت متولی اشتغال مردم مخصوصا جوانان کشور است.

وی افزود: دولت آقای روحانی به وعده‌های خود در این زمینه عمل نکرده است و باعث افزایش نگرانی مردم شده است.

داداشی‌ تصریح کرد: دولت و مسئولان کشور سردرگم شده‌اند و نمی‌دانند چکار می‌کنند و نمی‌توانند تشخیص دهند که کدام تصمیم برای کشور بهتر است.

نماینده مردم آستارا بیان کرد:‌ آقای رئیس جمهور یکی از شعارهای شما مبارزه با فساد بوده که محقق نشده بلکه فساد به صورت همه جانبه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وی ادامه داد: دولت شما تمایل جدی به غرب دارد چرا که فکر می‌کنیم کلید حل تمامی مشکلات به دست آمریکا و کشورهای غربی است بنابراین هیئتی را به این کشورها بفرستید تا سیستم اداری و کشور داری در آن ممالکت را بررسی کنند و دلایل سالم بودن سیستم‌های اداری آنها را دریابند تا ما نیز بتوانیم از تجارب آنها استفاده و نظام اداری کشور را سالم سازی کنیم.

داداشی‌ با تاکید بر اینکه رباخواری باید از سیستم بانکی کشور جمع شود تا مردم نجات پیدا کنند، گفت: انتصابات در دستگاه‌ اجرایی بر اساس تخصص و تعهد صورت گیرد نه بر مبنای برائت‌های جبهه‌ای و حزبی و بعضا صوری و مافیایی.

وی اذعان کرد: با توجه به سرمایه گذاران و کم کردن بروکراسی اداری روند سرمایه گذاری در کشور را تسهیل کنید.

خوزستان این روزها حال خوشی ندارد

همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در صحن علنی امروز  گفت: امروز منطقه غرب آسیا در آستانه ورود به دوره حساس و عظیمی است و ایران اسلامی نیز در پیچ تاریخی حساس قرار دارد که تدبیر و همت مردم را می‌طلبد.

وی افزود: در آغاز سال 97 جامعه ما درگیر مشکلاتی مانند خشکسالی، بیکاری، نوسانات نرخ ارز و تنش‌های سیاسی است که وجود خطرات بیرونی و درونی خود اقدام بیشتر ملی را تحت اوامر مقام معظم رهبری می‌طلبد تا مثل همیشه مردم از این آزمون با موفقیت خارج شود.

یوسفی تصریح کرد: خوزستان این روزها حال خوشی ندارد و وجود مشکلات روزافزون مانند خشکسالی، ریزگردها و مسائل اجتماعی باعث کاهش رضایت‌مندی مردم این استان شده است.

نماینده اهواز ادامه داد: در مورد خوزستان به عنوان سد اول دفاعی، امنیتی و اقتصادی کشور به همان دلیلی که خوزستان را در ابتدای آغاز جنگ دشمنان به عنوان نقطه هدف انتخاب کردند در حال حاضرهم به همان دلایل باز دشمنان خوزستان را نقطه هدف قرار داده اند با این تفاوت که این بار با جنگ نرم به میدان آمده اند.

وی تاکید کرد: شرایط فوق در خصوص خوزستان توجه بیشتر دولت و مسئولان استان را می طلبد که متاسفانه شاهد مدیریت روزمره و بدون راهبرد در استان و نگاه دلسوزانه ولی بدون برنامه در دولت نسبت به استان خوزستان هستیم.

یوسفی بیان کرد: امروز متاسفانه شاخص های توسعه استان خوزستان در اغلب موارد در رتبه های نازل کشوری است و آمار مقایسه ای نشان می دهد که شیب این نزول در سه سال اخیر به مراتب شدیدتر شده است و نگرانی عمیقی وجود دارد که در آینده نزدیک به حد غیرقابل برگشت برسد.

نماینده اهواز تصریح کرد:  هر روز شاهد یک خبر ناگوار از استان خوزستان هستیم که علت اصلی این حوادث ناگوار ریشه در بی تدبیری در استان، مدیریت محفلی و بدون راهبرد درون استان و عدم انتقال واقعیت های استان به بدنه تصمیم گیر کشور است.

یوسفی خطاب به دولت گفت: متاسفانه مدیریت ناکارآمد، بدون اقتدار و بدون راهبرد استان باعث فزونی روزانه مشکلات شده است، امروزه در استان خوزستان اتاق های فکر مسموم در پی دامن زدن به اختلاف های قومی، تعطیلی کارخانجات و ایجاد نارضایتی اجتماعی در بین مردم استان خوزستان هستند که اتفاقا این اتاق های فکر فاسد بیشترین اثر را بر تصمیمات استان دارند.

دولت توجه به پیام‌رسان‌های داخلی را در اولویت قرار دهد

سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران‌ و بیدگل در نطق میان دستور خود گفت: مقام معظم رهبری سال 97 را با نام "حمایت از تولید داخلی" مزین کرده است، لذا دولت و سیاست گذاران باید در راستای نظارت و رعایت استانداردهای تولید و مبارزه با قاچاق کالا بکوشند.

وی افزود: در سال گذشته دولت و مسئولان در راستای تحقق شعار سال موفقیت چشمگیری کسب نکردند، انتظار مقام معظم رهبری و مردم برآورده نشد، امیدواریم که امسال با اهتمام ویژه و برنامه ریزی دقیق این حلقه مهم در اقتصاد مقاومتی تحقق یابد.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: از آنجایی که در شعار امسال، مقام معظم رهبری مسئولان و مردم را مورد خطاب قرار داده‌اند علاوه بر دولت لازم است تا مصرف کالای ایرانی توسط مردم رعایت شود، چرا که در غیر این صورت موفقیت لازم کسب نخواهد شد.

نماینده مردم کاشان بیان کرد:‌ صدای شرورانه آمریکا و متحدانش برای اجرای نقشه شوم دیگری به گوش می‌رسد و همه دنیا می‌دانند که مستکبران ظالم همیشه در چنین مواقعی دست به دروغ پردازی می‌زنند تا به مقاصد شوم خود برسند، امروز شکست آمریکا و اسرائیل در سوریه موجب این ادعاهای سخیف شده است.

ساداتی‌نژاد تأکید کرد: اوضاع نابسامان بازار ارز در روزهای اخیر شرایط نامطلوبی را ایجاد کرده و مردم انتظار دارند که رئیس جمهور که در زمان انتخابات با شعار مورد اعتماد قرار گرفت، امروز شرایط با‌ثباتی را ایجاد کند.

نماینده مردم کاشان گفت: امروز شرایط نابسامان معیشت دامن‌گیر مردم شده و جامعه انتظار دارد که با اجرای برجام گشایش را در حوزه‌های اقتصادی ببینند، اما شرایط بر خلاف وعده‌های داده شده پیش رفت؛ از دولت می‌خواهم که با تجدیدنظر در سیاست‌های خود و با توجه به سیاست‌های اقتصادی و بومی راهکار خروج از رکود و رونق اقتصادی را بیاید و بداند که گفتگو با مردم همیشه اثربخش بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از دولت و وزیر ارتباطات می‌خواهم توجه به پیام‌رسان‌های داخلی را در اولویت قرار دهند، همچنین از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهم که در خصوص افزایش حقوق معلمان که در چند جلسه اخیر هیئت دولت در وزارتخانه‌های خاصی صورت گرفته در وزارت آموزش و پرورش نیز صورت بگیرد./۸۵۶/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات