۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۵۶۰۹۳۱
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

دانشگاه موقوفه ای در آینده نزدیک ایجاد می شود

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به همکاری های اداره کل اوقاف و دانشکده تربیت مدرس قرآن کریم، از راه اندازی دانشگاه موقوفه ای در آینده خبرداد.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ایزدی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در یازدهمین همایش پژوهش های قرآنی با محوریت قرآن و استکبار ستیزی که ظهر امروز 22 فروردین در تالار نور مشهد برگزار شد، گفت: برای ترویج دین به برنامه ریزی و پشتوانه مالی نیاز است.

وی با بیان اینکه اسلام همانطور که ارتباط با خداوند را لازم دانسته است ارتباط با خلق را هم لحاظ کرده است، تصریح کرد: در واقع انسان در سایه اعمال و اموال خود می تواند برای آخرت سرمایه گذاری کند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که خمس و زکات واجب و برخی مستحبات در واقع پشتوانه ای مالی برای دین محسوب می شوند، بیان داشت: بعد از انقلاب جهت گیری های مناسب تری نسبت به وقف و موقوفات صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ایجاد وقف های جدید نسبت به سال های گذشته با رشد مواجه بوده است، ابراز کرد: در واقع می توان گفت که تعداد وقف های انجام شده در دو سال اخیر از وقف های 32 سال گذشته بیشتر بوده است.

حجت الاسلام ایزدی با اشاره به راه اندازی دفتر مشاوره وقف درراستای جهت دهی به خیران گفت: ثمره این مشاوره این موضوع شد که به لحاظ کمی تعداد فراوانی موقوفات جدید ایجاد شده و از طرفی عرصه های وقفی جدیدی ایجاد شده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به ایجاد تنوعات وقفی در عرصه های مختلف از جمله امر به معروف، علم و فناوری و ایثار و شهادت، افزود: درواقع این وقف ها به صورت مشارکتی انجام می شود.

وی در ادامه با اشاره به همکاری های اداره کل اوقاف و دانشکده تربیت مدرس قرآن کریم، از راه اندازی دانشگاه موقوفه ای در آینده خبرداد و بیان داشت: با توجه به اینکه منابع دولت محدود است در نتیجه زمینه های ایجاد مراکز موقوفه ای سبب جمع آوری وجوه و در نتیجه منافع آن برای دانشگاه ایجاد می شود./934/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات