۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۵۶۰۹۹۹
حجت الاسلام زمانی:

روحانیان و علما وارثان پیامبر اکرم هستند

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه با بیان اینکه روحانیان و علما وارثان پیامبراکرم(ص) هستند، گفت: یکی از بهترین راه های استخراج فضائل و صفات پیامبر(ص) قرآن کریم است.
زمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمدحسن زمانی، مسؤول امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه صبح امروز در همایش «رسول رحمت» و نشست مشترک علما و روحانیان تشیع و تسنن خراسان جنوبی اظهار داشت: تنها راه سعادت برای بشریت تأسی از پیامبراکرم(ص) است و اگر جامعه ای می خواهد همرنگ خداوند شود تنها راه آن تأسی به پیامبر است.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای داشتن امید به رضایت خداوند، تأسی به پیامبر اکرم(ص) است، گفت: بسیاری از مسلمانان و غیرمسلمانان به این اعتقاد دارند که تنها راه رسیدن به سعادت تأسی به پیامبراکرم(ص) است.

مسؤول امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه افزود: امروز جوامع بشری به سمت اسلام روی آورده است و جامعه بشریت رویکرد مثبت به پیامبر و اسلام دارند.

حجت الاسلام زمانی تصریح کرد: پیامبراکرم(ص) برای جوامع بشری الگو و اسوه هستند از این رو وظیفه تأسی برای وارثان پیامبر بیشتر است.

وی با بیان اینکه روحانیان و علما وارثان پیامبراکرم(ص) هستند، ادامه داد: یکی از بهترین راه های استخراج فضائل و صفات پیامبر(ص) قرآن کریم است.

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: صفات پیامبر باید از قرآن استخراج شود و صفات روحانیان نیز پیامبرگونه باشد، یکی از صفات پیامبر که تهجد است از آن فاصله گرفته ایم.

حجت الاسلام زمانی یکی دیگر از صفات پیامبراکرم(ص) را تلاوت آیات الهی و تعالیم دانست و اظهار کرد: در جامعه تلاوت و تعلیم آیات الهی در میان انسان ها و ارتباط با قرآن کمتر شده است.

وی افزود: علمای اهل تسنن سهم زیادی در نقل و تبیین سیره اهل بیت(ع) دارند و بیش از 90 درصد تفسیر اهل تشیع و اهل تسنن مشترک بوده است./880/پ203/ب1

ارسال نظرات