۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۶۱۲۱۹
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

حمله آمریکا به سوریه واکنشی از سر استیصال بود

نوریان با بیان اینکه اقدام یکجانبه آمریکا علیه سوریه از نظر قوانین بین الملل محکوم است، گفت: این اقدام جنون آمیز آمریکا به عنوان جنایت جنگی در هیچ یک از تعاریف حقوقی و انسانی مجامع بین الملل قابل پذیرش نیست. بمباران مردم بی دفاع مصداق بارز جنایت جنگی است.
اردشیر نوریان

اردشیر نوریان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حمله آمریکا به سوریه و با محکوم کردن این اقدام ظالمانه، گفت: بمباران سوریه توسط آمریکا در اصل ادامه همان سیاست‌های شکست خورده قبلی در منطقه بود.

وی افزود: سیاست‌های غلط آمریکا و هم‌پیمانش برای حفظ خودشان در منطقه ابتدا با تشکیل گروه‌های تروریستی تکفیری در منطقه آغاز شد که با حمایت تسلیحاتی و مالی از گروه تروریستی داعش و النصره ابتدا پیروزی‌هایی به دست آوردند اما سال گذشته به همت جریان مقاومت شکستهای پسیار سنگینی متحمل شدند به شکلی که ساختار سازمانی گروه تروریستی از هم پاشید.

نوریان حمله موشکی آمریکا به سوریه را ادامه پازل سیاست‌های راهبردی آمریکا برای سلطه بر منطقه و کاهش نفوذ جمهوری اسلامی ایران بر کشورهای منطقه بیان کرد و اظهار داشت: آمریکا با این اقدام درصدد مقابله با نفوذ ایران، روسیه و تحولات منطقه است بنابراین پس از این شکست‌ها، پیش بینی می‌شد که آمریکا دست به اقدامات تهاجمی بزند تا از این طریق بتواند اوضاع منطقه را به نفع خود تغییر دهد و سلطه خود را در منطقه تثبیت کند که این هدف نیز با مذاکرات آستانه و سوشی کنترل شد، در چنین وضعیتی آمریکا تقریبا همه اوضاع را از دسته رفته دید زیرا سیاست‌هایش در منطقه با بن بست روبرو شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمله آمریکا به سوریه واکنشی منفعلانه و از سر استیصال بود، ابراز کرد: هدف آمریکا از بمباران، بر هم زدن نظم و آرامش در حال استقرار کشور سوریه است، آنان با این اقدام خواستار کند شدن روند پیروزی مقاومت و ارتش سوریه بودند چرا که مقاومت تسلط کامل در عرصه‌های نبرد میدانی را پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در تهاجم به سوریه شکست آمریکا حتمی است، تصریح کرد: این تحرکات مانند سایر تحرکاتی که آمریکا در منطقه انجام داد بی نتیجه و بی حاصل خواهد ماند و او سودی نخواهد برد آنان در صحنه میدانی، سیاسی و انسانی به طور قطع شکست خواهند خورد.

نوریان با بیان اینکه اقدام یک جانبه آمریکا علیه سوریه از نظر قوانین بین الملل محکوم است، گفت: این اقدام جنون آمیز آمریکا به عنوان جنایت جنگی در هیچ یک از تعاریف حقوقی و انسانی مجامع بین الملل قابل پذیرش نیست. بمباران مردم بی دفاع مصداق بارز جنایت جنگی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز آمریکایی‌ها به منزله بازیگری هستند که در تحول سوریه همه چیز را در حال از دست رفتن می‌بینند چنین کشوری که عقبه اقتصادی و قدرت نظامی دارد به این روشنی با بن بست روبرو شده طبیعی است که دیوانه وار دست به اقدامات نسنجیده بزند و عواقب ناخوشایندی برای خود ترسیم کند چرا این اقدام مصادق جنایت جنگی و یک حرکتی جنون آمیز است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این سنت الهی است که نصرت خداوند از آن مردم مظلوم است به طور قطع در این نبرد حق و باطل ما شاهد پیروزی پرچم حق خواهیم بود./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات