۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۵۶۱۲۲۵
آیت الله مصباح یزدی:

نخستین قدم برای شکر نعمت بعثت پیامبر درک محتوای بعثت است

رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: نخستین قدم برای شکر نعمت بعثت پیامبر(ص) این است که محتوای بعثت را دریابیم.
عمامه گذاری مدرسه علمیه امام خمینی ره عمامه گذاری مدرسه علمیه امام خمینی ره عمامه گذاری مدرسه علمیه امام خمینی ره عمامه گذاری مدرسه علمیه امام خمینی ره عمامه گذاری مدرسه علمیه امام خمینی ره عمامه گذاری مدرسه علمیه امام خمینی ره عمامه گذاری مدرسه علمیه امام خمینی ره عمامه گذاری مدرسه علمیه امام خمینی ره عمامه گذاری 
عمامه گذاری مدرسه علمیه امام خمینی ره عمامه گذاری مدرسه علمیه امام خمینی ره عمامه گذاری مدرسه علمیه امام خمینی ره عمامه گذاری مدرسه علمیه امام خمینی ره عمامه گذاری مدرسه علمیه امام خمینی ره عمامه گذاری مدرسه علمیه امام خمینی ره عمامه گذاری مدرسه علمیه امام خمینی ره عمامه گذاری مدرسه علمیه امام خمینی ره عمامه گذاری مدرسه علمیه امام خمینی ره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) غروب شنبه ۲۵ فروردین ماه ۹۷ در مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) که همزمان با سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص)در این مدرسه علمیه برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت این روز بزرگ، گفت: خدا را شکر می‌کنیم در زمانی زندگی می کنیم که به برکت فداکاری های شهدا، رهبری پیامبرگونه امام خمینی(ره) و یاران صدیق ایشان، خداوند نعمتی را به جامعه ما عطا کرد که در طول تاریخ ۱۴۰۰ ساله اسلام، کمتر نظیری دارد در شرایطی که گرایش به کفر و الحاد و هواپرستی و جاه طلبی و امثال این مفاسد عالم را فراگرفته بود و مردم بهره زیادی از اسباب ظاهری نداشتند، خدا قدرتی آفرید که بزرگترین قدرت های دنیا در مقابل او زانو زدند و احساس کوچکی کردند.

وی افزود: هنوز بعد از ۴۰ سال، از برکات این نعمت بهره مندیم و شرط تداوم و گسترش این نعمت، آن است که شکرش را به جا بیاوریم و برای شهدا و امام شهدا علو درجات را مسئلت کنیم.

آیت الله مصباح یزدی ابراز داشت: اگر به این حقیقت توجه کردیم که دوام نعمت‌های الهی مشروط بر شکر آنهاست متوجه خواهیم شد که شاید تمام عمر ما برای شکر یک بخش کوچکی از این نعمت‌ها کافی نباشد.

وی اظهار داشت: در میان تمام این نعمت‌ها، هدایت الهی برای انسان‌ها از همه مهمتر و ارزشمندتر است. اگر هدایت وجود نداشت ما بسیاری از مواهب الهی را نمی‌دیدیم و به سعادت ابدی راه نداشتیم. با هدایت و راهنمایی می‌توان به محبت الهی و اولیای الهی رسید که یکی از آنها وجود نازنین پیامبر خاتم(ص) است. حال باید ببینیم چطور باید شکر بعثت پیامبر اکرم(ص) را به جا آوریم تا به فرمایش خداوند متعال این شکر نعمت برای ما فزونی و برکت به دنبال داشته باشد.

رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) بیان داشت: اگر نعمت‌های الهی را اقیانوس بی کرانی ببینیم که دائماً در حال جریان و بخشش نعمتها به خلایق است، در این میان در این اقیانوس مواج، گاهی موج های بلندی از نعمت پیدا می‌شود که نقطه عطفی در یک امتداد طولانیست و بسیار برجسته است. نعمت بعثت پیامبر اکرم(ص) را می‌توان موج بزرگی در این اقیانوس دید که تنها شکر برای آن کافی نیست و انسان شاکر را وا می‌دارد تا از عجز و ناتوانی در برابر این نعمت والا سر به خاک نهد زیرا این نعمت بر همه سایه افکنده و همه را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: برای قدردانی از این نعمت اول باید آن را به خوبی بشناسیم، نشناختن این نعمت با ارزش مثل این است که به ما هدیه ای داده اند اما حتی کادوی آن را باز نکرده ایم، به قولی جفا کرده ایم.

آیت الله مصباح یزدی ابراز داشت: اولین احترام به هدیه این است که آن را باز کنیم و اولین قدم برای شکر بعثت پیامبر(ص) این است که محتوای بعثت را دریابیم و اگر در این باره خود را محکوم به جفا کنیم کار بی‌جا و باطلی نکرده ایم.

وی اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) مبعوث نشد مگر برای رسیدن تمام انسان‌ها به سعادت ابدی که ارزش این نعمت بی نهایت است و نباید آن را ارزان بفروشیم. متاسفانه ما به حد کافی برای دین‌مان ارزش قائل نیستیم به همین علت آن را به راحتی از ما می‌گیرند. اگر دانستیم پیامبر اکرم(ص) چه چیزی برای ما آورده است آن وقت به سادگی آن را از دست نمی‌دهیم؛ جا دارد هزاران بار جان خود را فدای دین کنیم و به شهادت برسیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: دین هدیه ای است که نبی مکرم(ص) اسلام برای بشریت آورده و اگر روزی هزاران جان فدای آن شود باز هم جا دارد.

وی افزود: ما طلبه ها باید ببینیم چطور می‌توانیم از این نعمت بی نهایت الهی بهتر استفاده کنیم و به دیگران نیز در این مسیر کمک کنیم و برای مصون ماندن از آفت ها تلاش کنیم.

آیت الله مصباح یزدی ابراز داشت: مهمترین شرط در استفاده از این نعمت اخلاص و هر کاری را تنها برای رضایت و خشنودی خداوند انجام دادن است. اگر این گوهر و کیمیا را پیدا کردیم برای وجود ارزشمند خود دیگر نمی‌توانیم قیمتی بگذاریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با امام زمان(عج) عهد ببندیم و برای قدم گذاشتن و پیش روی در طریق انبیا و اولیای الهی از ایشان کمک بخواهیم./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات