۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۵۶۱۲۲۹
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

پیام فیلم «به وقت شام» ماندگاری طعم امنیت و دشمنی با دشمنان نظام و انقلاب است

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به فیلم سینمایی «به وقت شام» اثر کارگردان انقلابی ابراهیم حاتمی کیا گفت: آنچه در فیلم‌هایی همچون به وقت شام دیده می‌شود ماندگاری طعم امنیت و درس دشمنی با دشمنان در ذائقه جامعه اسلامی است.
حجت الاسلام سالاری

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی امروز در مراسم غبارروبی گلزار شهدا که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، با اشاره به سخنی از امام راحل (ره) مبنی بر آنکه هنر دمیدن روح تعهد در کالبد انسان‌هاست، گفت: آنچه انسان را به‌سوی هدف متعالی خلقت که خدایی شدن است سوق می‌دهد اثر هنری است.

وی با بیان این‌که به همین دلیل هنر و تعهد، هنر و ارزش‌های الهی و انسانی، هنر و حقیقت‌طلبی و هنر و کمال جزء لاینفک یک هنرمند در گفتمان خدایی است، تصریح کرد: متأسفانه امروز جریان طاغوت و مادی‌گرایی برخاسته از مبانی تفوق طلبی، خودشیفتگی و شهوت گرایی به‌عنوان هنرمند در قالب‌های گوناگون در حال طرح بوده و نسل جوان را انواع و اقسام لذات کاذب و انحرافات متفاوت فکری، اخلاقی و اعتقادی در برگرفته و در حال نابودی آنان است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: متأسفانه امروزه برخی آیتم‌های پوچ به‌ظاهر انسانیت در اتاق فکرهای فراماسونری، لیبرال، فمینیست و قدرت‌طلب برای نسل جوان ترسیم می‌شود که همه این‌ها با نگاه آزادی، پیشرفت، موفقیت و رفاه بدون توجه به رسالت انسان و صرفاً با نگاه مادی به جامعه امروز در قالب‌های گوناگون در حال طرح شدن است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان این‌که برحسب آموزه‌های دینی و با توجه به آیات و روایات در یک جمله هنرمند را باید به‌عنوان مربی مهارت معاش معقول دانست، ابراز کرد: یک هنرمند رسالت هدایتگری دارد تا بتواند با بهره‌گیری از ابزار هنر در روش سبک زندگی سالم در ابعاد گوناگون بر مبنای تعریف اسلام و معارف الهی از دریچه عقل به انسان‌ها کمک کند.

وی ادامه داد: بر اساس همین تعاریف و بر همین مبناست که رهبری حکیم و فرزانه انقلاب هنر مردان خدا را شهادت می‌دانند؛ چراکه به واقع آنان مسیر سعادت را پیموده و در مقام «عند ربهم یرزقون» نیز عقلانیت را به اثبات رسانده‌اند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به آیه «وَ لَقَدْ مَکنَّاکمْ فِی الْأَرْضِ وَ جَعَلْنا لَکمْ فِیها مَعایشَ قَلِیلًا ما تَشْکرُونَ» ابراز کرد: آنانی که هنر خوب زیستن و خوب عروج کردن را داشته باشند کم هستند؛ چراکه بر مبنای بیان قرآن «همانا ما شما را در زمین اقتدار بخشیدیم و در آن بر شما معاش و روزی مقرر داشتیم، اما اندک شکر نعمت‌های خدای را به‌جا می‌آورید.»

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: در حقیقت اگر این سیر منطقی در هر پدیده‌ای ایجاد شود و آن پدیده نیز در تربیت ماهرانه معاش معقول نقش‌آفرینی کند، آن اثر هنری اعم از شعر، داستان، تئاتر، سرود و یا حتی یک فیلم سینمایی ماندگار می‌شود.

وی با اشاره به فیلم سینمایی «به وقت شام» اثر کارگردان انقلابی ابراهیم حاتمی کیا خاطرنشان کرد: آنچه در فیلم‌هایی همچون به وقت شام دیده می‌شود ماندگاری طعم امنیت و درس دشمنی با دشمنان در ذائقه جامعه اسلامی است./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات