۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۶۱۲۵۷

اعلام فراخوان بیستمین همایش کتاب سال حوزه

حجت الاسلام مقیمی حاجی از اعلام فراخوان بیستمین همایش کتاب سال حوزه برای پذیرش کتاب های منتشر شده و پایان نامه های دفاع شده سطح چهار در سال قبل خبرداد.
کتاب سال حوزه

حجت الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌از اعلام فراخوان بیستمین همایش کتاب سال حوزه خبرداد و اظهار داشت: سال 1397 در بهمن ماه بیستمین همایش کتاب سال حوزه را پیش رو داریم که طبق روال هر سال در فروردین و اردیبشهت ما فراخوان آن اعلام می شود.

دبیر همایش کتاب سال حوزه افزود: همایش سال 97 مربوط به کتاب ها و رساله های سطح چهاری است که در سال 1396 به چاپ رسیده و دفاع شده است به شرط این که نویسندگان حوزوی بوده و موضوع این آثار نیز علوم اسلامی یا علوم انسانی مرتبط با حوزه دین باشد؛ علاقه مندان باید آثار خود را تا پایان خرداد ماه به دبیرخانه همایش به آدرس جمکران، بلوار انتظار، مجتمع دارالولایه، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، همایش کتاب سال حوزه ارسال کنند.

وی با بیان این که این همایش و رقابت علمی به صورت بین المللی برگزار می شود، گفت: نویسندگان به شرط حوزوی بودن چه در داخل ایران و چه در خارج از کشور می توانند آثار خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند، همچنانکه در سال گذشته بیش از 140 نویسنده از کشورهای مختلف داشتیم و یکی از برگزار کنندگان ما نیز ناشری غیر ایرانی بود.

حجت الاسلام مقیمی حاجی ادامه داد: از ماه های آینده و همزمان با دریافت آثار، جریان ارزیابی ها صورت خواهد گرفت؛ داوری و ارزیابی نیز به صورت گروهی و با حضور چند استاد و کارشناس خواهد بود و داوری با حضور اساتید هریک از گروه های علمی به تفکیک انجام می شود.

وی با بیان این که ارزیابی آثار در چند نوبت صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: آثار ارسالی در لایه های مختلف مورد دقت و ارزیابی قرار می گیرد؛ نخست ارزیابی اجمالی را خواهیم داشت، در ادامه ارزیابی تفصیلی آثار صورت می گیرد، در ادامه به  بررسی آثار در هیأت های داوری خواهیم  پرداخت و در نهایت شورای علمی همایش کتاب سال نظارتی دقیق بر کتب و پایان نامه های برگزیده خواهد داشت.

دبیر همایش کتاب سال حوزه در بخش دیگری از این گفت‌وگو از پذیرش مقالات نیز در این همایش خبرداد و یادآور شد: امسال دومین جشنواره علمی و پژوهشی را در پیش رو داریم، نشریاتی که رده علمی پژوهشی داشته و وابسته به یکی از مراکز حوزوی باشند نیز در این همایش دعوت می کنیم تا مقاله منتخب خود را طبق آِین نامه ای که در سایت کتاب سال اعلام شده برای دبیرخانه همایش ارسال کنند.

وی با بیان این که کتاب سال چندین هدف را دنبال می کند، ابراز داشت: نخست در وجود اصل همایش کتاب سال و شاخصه های انتخاب کتاب است، یعنی شروطی که گذاشته می شود از جمله ویژگی های محتوایی، نوآوری های شکلی و ساختاری و حتی طرح جلد سبب می شود که مراکز و نویسندگان در آثار خود این مسائل را رعایت کنند و رعایت این نکات به ارتقای کیفی آثار تولید شده منجر می شود.

حجت الاسلام مقیمی حاجی اضافه کرد: هدف دیگر ما معرفی آثاری است که از نوآوری و فرهیختگی لازم بهره مند هستند؛ ما به جامعه علمی کشور برترین آثار حوزوی را برای استفاده و بهره مندی معرفی می کنیم؛ طبق هماهنگی هایی که با رادیو معارف و برخی رسانه های دیگر صورت گرفته آثار در سطح عمومی برای نخبگان معرفی و کتاب های برگزیده به دستگاه های فرهنگی کشور ارسال می شود که از آنها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: طبق مصوبه ای که داریم قرار شد که همایش کتاب سال نسبت به سنوات قبل محورهایی به عنوان اولویت اعلام کند که مد نظر حوزه و نظام اسلامی است، این محورها مشمول جوایز خاص و امتیازات بیشتری خواهند شد.

یادآور می شود، علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت همایش کتاب سال حوزه به آدرس www.ketabehowzeh.ir  مراجعه یا با کانال تلگرامی همایش به آدرس @khowzeh در ارتباط باشند./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات