۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۵۶۱۳۹۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

درمان اقتصاد بیمار واردات بی رویه به کشور نیست

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که راه حل درمان اقتصاد بیمار واردات بی رویه نیست بلکه حمایت از تولیدات داخلی است، گفت: کشورمان طی سال های اخیر در برخی صنایع مهم و استراتژیک با بهره گیری از توان داخلی به پیشرفت های خیره کننده ای دست پیدا کرده است.
امام جمعه نوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از مسؤولان شهرستان نوشهر به سال حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: مردم و مسؤولان باید تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال جدید هم قسم شوند.

امام جمعه نوشهر در ادامه سخنان خود با تأکید براین که کشور برای پیشرفت و توسعه نیازمند حمایت از تولید داخلی است، افزود: مسؤولان نباید با رفتار شعاری مسیر تحقق مطالبات رهبری را در سال جدید تغییر دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مردم و مسؤولان هر کدام به نوبه خود در جهت تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال جدید وظیفه دارند، تصریح کرد: رهبری در سخنرانی ابتدای سال خود وظیفه مردم و مسؤولان را در این خصوص کاملاً مشخص کردند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه کشورمان در سال های اخیر با مشکلات بسیاری در حوزه اقتصادی مواجه بوده است، گفت: بروز این مشکلات اقتصادی موجب نارضایتی مردم از عملکرد مسؤولان را فراهم کرده است.

حجت الاسلام مشایخ با تأکید براین که تدبیر مسؤولان برای کاهش تنش های اقتصادی در کشور باید عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری باشد نه افزایش واردات و دل بستن به وعده های غرب، بیان داشت: دولت و مجلس باید با برنامه ریزی هدفمندی در جهت احیاء ظرفیت های داخلی به منظور تحقق شعار سال تلاش کنند.

امام جمعه نوشهر با بیان این که متأسفانه در سال های اخیر پتانسیل های داخلی کشور از سوی مسؤولان نادیده گرفته شده است، خاطرنشان کرد: دولت از نگاه به بیرون و واردات بی رویه کالا به کشور بکاهد و تمرکز خود را بر روی تقویت تولیدات داخلی قرار دهد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، افزایش نرخ واردات نسبت به صادرات در سال گذشته را جای تأسف دانست و تصریح کرد: این رقم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است باید تغییر کند و شاهد افزایش صادرات در کشور باشیم.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که برون رفت از مشکلات اقتصادی و حل مسائل معیشتی مهم ترین مطالبه مردم از دولتمردان است، خاطرنشان کرد: در سالی که گذشت شاهد برخی اعتراض های مردمی نسبت به عملکرد مسؤولان در حوزه اقتصادی بودیم که باید در سال جدید این مطالبات محقق شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هدف از نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی شکوفایی اقتصادی کشور است، بیان داشت: رشد و بالندگی اقتصادی در کشور نیازمند توجه عمیق مسؤولان به ظرفیت های بومی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که راه حل درمان  اقتصاد بیمار واردات بی رویه نیست بلکه حمایت از تولیدات داخلی است، تصریح کرد: کشورمان طی سال های اخیر در برخی صنایع مهم و استراتژیک با بهره گیری از توان داخلی به پیشرفت های خیره کننده ای دست پیدا کرده است.

حجت الاسلام مشایخ با تأکید براین که دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی از همه توان خود در چهار دهه اخیر برای جلوگیری از پیشرفت ایران اسلامی استفاده کردند، افزود: اما آن چیزی که موجب پیروزی ملت ایران بر تحریم ها و تهدید های چهل ساله نظام سلطه شده است، خودباوری و توانمندی داخلی جوانان ایرانی بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نیز باید با نگاه انقلابی و مدیریت جهادی در جهت تحقق شعار سال گام برداریم، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب فرازونشیب های بسیاری را با پیروزی و موفقیت طی کرده که رمز همه این پیروزی ها عزم ملی و مدیریت جهادی بوده است.

امام جمعه نوشهر با تأکید براین که دولت نیز باید حمایت خود از تولیدات داخلی را از حالت شعار به عمل تبدیل کند، تصریح کرد: اگر از تولید کننده بومی حمایت مناسبی صورت گیرد به طور حتم هم شاهد تولید کالای با کیفیت داخلی خواهیم بود و هم اقتصاد داخلی رونق خواهد گرفت./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات