۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۱۴۵۶
نماینده خبرگان رهبری:

ابتکار و خلاقیت لازمه ترویج ارزش‌های الهی است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که هنر زمانی ارزشمند است که در خدمت دین و ارزش‌های الهی و قرآنی باشد، گفت: هنرمندان و فعالان فرهنگی باید در راه اشاعه ارزش های اسلامی و انقلابی در جامعه احساس مسؤولیت کنند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در همایش بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در مراغه با تأکید بر این‌که آموزه‌های دینی، قرآنی و ائمه اطهار(ع) همواره در راستای حرکت انسان به سمت تعالی بوده است، اظهار داشت: تعالی بدون توجه به فرهنگ و هنر ممکن نیست.

وی با بیان این‌که هنر زمانی ارزشمند است که در خدمت دین و ارزش‌های الهی و قرآنی باشد، خاطرنشان کرد: هنرمندان و فعالان فرهنگی باید در راه اشاعه ارزش های اسلامی و انقلابی در جامعه احساس مسؤولیت کنند و برای مقابله با جبهه معاند اسلام و تشیع با خلاقیت و ابتکار وارد میدان شوند.

امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که هنر انقلابی باید در خدمت دین و فرهنگ اسلامی باشد، تصریح کرد: هنر موهبتی از سوی خداوند متعال است که شامل حال هنرمندان شده و عاملی بسیار مهم برای توسعه فرهنگی و تعالی اندیشه و تفکر در جوامع محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که تبیین و تروج فرهنگ اصیل اسلامی بدون بهره‌مندی از ظرفیت هنر ممکن نیست، افزود: شهید آوینی یکه‌تاز هنر انقلابی در سال‌های گذشته بود که با تغییر رویه‌ای ارزشمند توانست با زبان هنر عالی‌ترین مضامین الهی را به مخاطبان انتقال دهد.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که شهید آوینی الگویی تمام عیار برای فعالان هنر اسلامی و انقلابی است، گفت: متأسفانه برخی تولیدات فرهنگی و هنری به قدری سطحی ارایه شده‌اند که در طول سالیان متمادی ذائقه مخاطبان را نیز تغییر و تقلیل داده‌اند، نقش رسانه ملی در این میان قابل توجه است.

وی با اشاره به این‌که صدا و سیما ابزاری فرهنگی برای ترویج ارزش‌هاست، اما گاهی مروج ضدارزش‌ها نیز بوده است، تصریح کرد: برخی از برنامه های پخش شده از رسانه ملی در خدمت فرهنگ غربی بوده و عفت عمومی را حتی جریحه‌دار کرده است، در شرایطی که ملت انتظار دارند رسانه ملی صدای مردم و برای مردم باشد.

هنر انقلابی تبعیدگاه آثار فاخر و ارزشی نیست

همچنین حجت الاسلام محمدیان، رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی در سخنانی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را تغییر اندیشه ملت‌های مسلمان نسبت به مکتب تشیع دانست و گفت: شهید آوینی که در مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) تربیت یافته بود، توانست با آثاری جاودان عالی ترین مفاهیم ارزشی را به مخاطبان انتقال دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که هنر انقلابی تبعیدگاه آثار فاخر و ارزشی نیست، گفت: اعتقاد بر این است که زبان و هنر انقلابی و اسلامی باید در برابر نقشه ها و توطئه های شوم دشمنان اسلام و تشیع باشد، به عبارت دیگر هنر انقلابی از بطن جامعه بوده و به دنبال بازگویی حقایق است./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات