۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۵۶۱۵۱۸
به همت مدرسه علمیه آیت الله ایروانی؛

نشست علمی «از طب سنتی تا طب اسلامی» برگزار شد

نشست علمی «از طب سنتی تا طب اسلامی» با حضور مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت در مدرسه علمیه ایت الله ایروانی برگزار شد.
نشست طب اسلامی نشست طب اسلامی نشست طب اسلامی نشست طب اسلامی نشست طب اسلامی نشست طب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمود خدادوست، مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست علمی با موضوع «از طب سنتی تا طب اسلامی» که ظهر امروز سه شنبه در مدرسه علمیه آیت الله ایروانی(ره) برگزار شد، گفت: متاسفانه وقتی مطالب پزشکی از سوی متخصصان غربی بیان می شود مورد پذیرش قرار می گیرد ولی اگر از سوی علمای قدیمی اسلامی مطرح شود مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی افزود: متخصصان غربی بیان کرده اند که موثرترین راه برای مداخله درمانی و پیشگیری از بیماری های غیر واگیری اصلاح سبک زندگی بوده ولی سید اسماعیل جرجانی در کتاب خوفیه علائی و در حدود 800 سال پیش این مطلب را بیان داشته است. وظیفه طب این است که راه زندگی کردن را برای جلوگیری از مریض نشدن به مردم آموزش دهد ولی نظام پزشکی کشور اینگونه نیست و این یک اشکال است.

خدادوست در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: توانمندی طب حاضر در کشور بسیار عالی است ولی در بیان سبک زندگی صحیح کار اشکال دارد. البته طب ایرانی توانمندی بالایی برای اصلاح سبک زندگی دارد.

گفتنی است در پایان این جلسه به سوالات طلاب و روحانیان حاضر در جلسه پاسخ داده شد./۸۱۱/پ203/ب1

ارسال نظرات