۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۵۶۱۶۳۳
حجت الاسلام طبرسی خبر داد؛

تربیت طلاب قرآنی، چشم انداز طرح های تربیتی مدارس علمیه مازندران

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، اجرای طرح های قرآنی در مدارس علمیه را از جمله مهم ترین برنامه های تابستانه در مدارس علمیه مازندران عنوان کرد و گفت: در اجرای این برنامه انس و الفت بیشتر طلاب با کلام الهی در دستور کار هر مدرسه است.
طلبه قرآنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه های اخلاقی و تربیتی در مدارس علمیه استان مهم ترین برنامه های تابستانه این معاونت در مدارس علمیه استان را تشریح کرد.

وی اجرای طرح های قرآنی در مدارس علمیه را از جمله مهم ترین برنامه های تابستانه در مدارس علمیه مازندران عنوان کرد و افزود: در اجرای این برنامه انس و الفت بیشتر طلاب با کلام الهی در دستور کار هر مدرسه است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که برنامه های قرآنی در سطح مدارس علمیه استان با محوریت طرح جامع تربیتی اجرایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: با آغاز طرح جامع تربیتی در سطح مدارس شاهد رونق برنامه های تربیتی، قرآنی و مشاوره ای هستیم.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که حوزه علمیه مازندران در اجرای برنامه های قرآنی جزء استان های موفق و ممتاز در سطح کشور است، تصریح کرد: اجرای این طرح در سال های اخیر منجر به تربیت طلاب حافظ کل و جزء قرآن در مدارس علمیه مازندران شده است.

وی با بیان این که طرح تربیت طلاب قرآنی به طور تخصصی در دو مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا بهشهر و امام صادق(ع) قائمشهر از سال های گذشته آغاز شده است، خاطرنشان کرد: ثمره  و نتیجه اجرای این طرح تربیت طلاب حافظ کل و جزء قرآن در این سال ها بوده است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که اجرای طرح های قرآنی در مدارس علمیه استان در طی سال های منجر به راه اندازی مدرسه تخصصی قرآنی در قائمشهر شده است، بیان داشت: در حال حاضر مدرسه قرآنی بیت النور به صورت تخصصی طلاب حافظ کل و جزء قرآن کریم را تربیت می کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که برنامه های متنوع فرهنگی، اخلاقی و قرآنی در ایام تعطیلات تابستان برای مدارس علمیه تعریف شده است، تصریح کرد: اجرای دقیق هر یک از این برنامه ها موجب رشد معنوی و اخلاقی طلاب مدارس علمیه خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی از برگزاری دوره حفظ و مفاهیم قرآن کریم همزمان با تعطیلات تابستانه امسال به صورت تخصصی در دو مدرسه علمیه مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت و توانمندی موجود در این بخش، برگزاری این دوره های تخصصی موجب شناسایی طلاب مستعد قرآنی خواهد شد.

وی به برگزاری دوره تخصصی تربیت معلم روان خوانی قرآن سال گذشته در مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر اشاره کرد و گفت: در این دوره تخصصی 20 نفر از طلاب در یک دوره 45 روزه مباحث مربوط به روان خوانی قرآنی را فرا گرفتند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که از توانمندی و ظرفیت این طلاب متخصص در برنامه های قرآنی مدارس علمیه استفاده خواهد شد، خاطرنشان کرد: گسترش فعالیت های قرآنی در سطح همه مدارس علمیه استان از جمله مهم ترین برنامه های معاونت تهذیب حوزه است.

حجت الاسلام طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی اندیشه اسلامی تابستان امسال در مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: این دوره 40 روزه با مشارکت حوزه های علمیه سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که این دوره چهل روزه کاملاً آموزشی است، خاطرنشان کرد: برای شرکت در این دوره آموزشی پنج طلبه نخبه از هر مدرسه انتخاب و پس از گزینش های لازم اعزام خواهند شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های مشاوره ای مدارس علمیه استان اشاره کرد و گفت: مدیریت حوزه علمیه استان از جمله استان های موفق در برگزاری دوره های مقدماتی و تکمیلی تربیت مشاوره در طی سال های اخیر بوده است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که موضوع مشاوره در مدارس علمیه در طی سال های اخیر مورد توجه مدیران و مسؤولان ارشد حوزه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: تلاش ما در استان بهره گیری از ظرفیت و توانمندی طلاب بومی برای اجرای برنامه های مشاوره ای در مدارس علمیه است.

وی با اشاره به این که در حال حاضر حدود پانزده مشاور روحانی در سطح مدارس علمیه مازندران مشغول انجام وظایف ابلاغی خود هستند، تصریح کرد: با توجه به گستردگی تعداد مدارس و همچنین طلاب، این تعداد مشاور پاسخگوی نیاز همه طلاب نیست./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات