۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۵۶۱۶۳۸

مرکز تخصصی علوم حدیث حوزه دانش پژوه می پذیرد

معاون آموزش مرکز تخصصی علوم حدیث از پذیرش طلبه در این مرکز در رشته های تخصصی علوم و معارف حدیث تا ۳۱ فروردین ماه خبرداد.
مرکز تخصصی علوم حدیث

حجت الاسلام کریم کافی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌با اشاره به اهداف تأسیس مرکز آموزش تخصصی علوم حدیث، اظهار داشت: این مرکز بر اساس ضرورت توسعه و تبیین مبانی و معارف حدیث و علوم وابسته به آن و نیز تربیت عالمان متخصص این رشته جهت فهم عمیق تر و دقیق تر احادیث نبوی و ائمه معصومین(ع) در راستای تخصصی سازی معارف حوزوی تأسیس شد.

معاون آموزش مرکز تخصصی علوم حدیث در ادامه از پذیرش طلاب در این مؤسسه خبرداد و عنوان کرد: پذیرش طلاب در سطح دو با عنوان علوم اسلامی با گرایش علوم حدیث و در سطح سه با عنوان رشته علوم حدیث خواهد بود و هدف اصلی این مؤسسه نیز تربیت اساتید در محور های علوم و معارف حدیث و برگزاری دوره  های کوتاه مدت حدیثی برای اقشار مختلف علمی جامعه است.

وی در ادامه با بیان این که جذب طلاب برای سال تحصیلی جدید بدون آزمون کتبی خواهد بود، یادآور شد: بیشتر نگاه به سابقه طلبه است و در مصاحبه انگیزه طلبه در درجه اول مهم است و در درجه دوم اولویت با کسانی است که سابقه مطالعات حدیثی داشته باشد.

حجت الاسلام کافی زاده اضافه کرد: البته وضعیت تحصیلی و سابقه ادبیات عرب و فقه و اصول نیز اهمیت دارد به طور کلی در این مصاحبه، داشته های طلبه و میزان عمق فهم او از متون درسی برای ما اهمیت دارد.

وی با بیان این که این مؤسسه با مدیریت حجت الاسلام محمود احمدی میانه جی فعالیت می کند، ادامه داد: ایشان مدیر کنونی مرکز بین المللی مطالعاتی پژوهشی آموزشی انصار طه، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه، عضو گروه علمی تربیتی فلسفه و کلام موسسه آموزش عالی بنت الهدی، استاد موسسه آموزش عالی حوزوی تربیت مدرس و مرکز تخصصی علوم حدیث، و از مؤسسان و اعضای هیأت مدیره انجمن علمي حديث حوزه است.

معاون آموزش مرکز تخصصی علوم حدیث در پایان یادآور شد: برای سال تحصیلی جدید تا الان مجموعا بیش از 140 نفر در سطح دو و سه ثبت نام کرده اند و علاقه مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت مرکز به آدرس Ahadithona.com  مراجعه کنند./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات