۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۵۶۱۶۹۹
اسماعیلی:

​ دشمن سیاست نفوذ را با هدف نابودی اسلام دنبال می‌کند

​نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن سیاست نفوذ را با هدف نابودی اسلام دنبال می‌کند، گفت: دشمنان از طریق برخی مسلمانان ساده لوح به جوامع اسلامی ضربه می‌زنند.
دکتر محسن اسماعیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن اسماعیلی نماینده مجلس خبرگان رهبری و عضو شورای نگهبان، شب گذشته در جلسه تفسیر نهج البلاغه که در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خودشیفتگی دینداران، ابزاری برای سوء استفاده دشمنان برای تحریک عواطف متدینان و اختلاف افکنی در جامعه دینداران است.

وی با بیان اینکه دینداری از جنس نمایش و تظاهر نیست بلکه از مقوله اعتقاد و یقین است، ادامه داد: انسان به هر چیزی که قلبا اعتقاد دارد در ظاهر و عمل او نیز ظاهر می‌شود بنابراین دین به معنای واقعی همان اعتقاد قلبی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری درباره اسلام و ایمان، عنوان کرد: طبق صریح فرمایش امام علی(ع) اسلام همان تسلیم شدن است و تسلیم بودن بدون یقین و تصدیق غیر ممکن است؛ بنابراین واقعیت اسلام در باطن انسان است انسان اگر تسلیم باشد در اعمالش نیز ظاهر و آشکار می‌شود البته این امر تنها مختص مسلمانان نیست.

عضو شورای نگهبان با اشاره به کلام امام صادق(ع)، بیان داشت: حضرت می‌فرمایند: سه چیز است که دیگران می‌گویند ما درست می‌گوییم نخست اینکه همه مردم دینی که به آن اعتقاد دارند را بهترین دین می‌دانند و دیگر سخن و تدبر خود را درست و صحیح قلمداد می‌کنند؛ برهمین اساس خداوند مسلمانان را از اهانت به مقدسات دیگران نهی می‌کند تا آنان به مقدسات مسلمانان اهانت نکنند.

اسماعیلی تعصب جاهلی را خطا دانست و گفت: تعصب داشتن فی نفسه بد نیست اگر دین انسان بر اساس علم، یقین و حق باشد همیت و تعصب داشتن بر آن ممدوح است اما اگر براساس جهل و خرافات باشد همیت او جاهلانه می‌شود بنابراین انسان باید با زبان نرم و متین درباره دین و اعتقاد دیگران سخن به زبان بیاورد.

وی گفتاری را نافذ و صحیح دانست که همراه با منطق و استدلال بیان شود و اظهار داشت: انسان اگر می‌خواهد گمراهی را به سوی حق جذب کند یا با دشمنی اتمام حجت داشته باشد باید با نرمی با طرف مقابل سخن بگوید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دینداری امری قلبی و باطنی است، گفت: دینداری چون باطنی است بر همین اساس بیشتر در معرض تحریک قرار می‌گیرد دشمنان نیز از این مساله سوء استفاده کرده و بین مسلمانان اختلاف افکنی می‌کنند یکی از این اختلافات ایجاد دشمنی بین اهل سنت و شیعیان است تا با این شگرد اسلام را نابود کنند.

عضو شورای نگهبان با اشاره به اینکه دشمنان برای نابودی اسلام از دو راه استفاده می‌کنند، عنوان کرد: دشمن برای نابودی اسلام گاهی از طریق نفوذ اقدام می‌کند تا با شعارهای انحرافی بین مسلمانان اختلاف ایجاد کند گاهی نیز با استفاده از برخی افراد ساده لوح اهداف خود را دنبال می‌کند. دسته نخست خبیث و غیر خودی هستند اما دسته دوم ممکن است با نیت خوب برخی اقدامات را انجام دهند اما نادانسته ابزاری برای دشمن باشند بنابراین مسلمانان باید زیرک باشند تا فریب شعارهای دشمنان نفوذی را نخورند.

اسماعیلی با اشاره به جریان سقیفه، خاطرنشان کرد: در جریان سقیفه ابوسفیان برای اختلاف افکنی بین مسلمانان و نابودی اسلام دست به حق خواهی حق امیرمومنان(ع) زد که با هوشیاری امام علی(ع) آن فتنه خنثی شد؛ بنابراین شعار دینی گاهی ابزار براندازی اسلام می‌شود که باید مسلمانان هوشیار باشند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات