۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۵۶۱۷۸۷

۳۵۰ طلبه در حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی پذیرش می‌شوند

مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از پذیرش ۳۵۰ طلبه جدید در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ خبر داد.
حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی 

حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به ارایه گزارشی از روند نام‌نویسی علاقه‌مندان به تحصیل در مدارس علمیه استان پرداخت و اظهار داشت: همه ساله صدها خواهر علاقه‌مند در آزمون ورودی حوزه علمیه خواهران نام‌نویسی می‌کنند که در نهایت برگزیدگان آزمون ورودی جواز تحصیل دریافت می کنند.

وی با بیان این‌که مهلت نام‌نویسی علاقه‌مندان به صورت الکترونیکی در تاریخ 25 فروردین به پایان رسیده است، خاطرنشان کرد: با این حال آن تعداد از علاقه‌مندانی که به هر دلیل نتوانستند در آزمون ورودی حوزه به صورت اینترنتی نام‌نویسی کنند، می‌توانند با مراجعه حضوری به مدارس علمیه خواهران اقدامات لازم را داشته‌ باشند.

حجت الاسلام مسعود‌نیا با بیان این‌که ظرفیت پذیرش طلبه جدید در مدارس علمیه سطح دو و سه استان 350 نفر است، گفت: هم اکنون 2 مدرسه علمیه سطح سه و 13 مدرسه در سطح دو مشغول ارایه آموزش‌های حوزوی هستند که با پیگیری رییس عالی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی به دنبال توسعه مدارس علمیه خواهران هستیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که مدرسه علمیه شهرستان بستان‌آباد به تازگی راه‌اندازی و فعال شده است، افزود: طی روزهای آینده مدیر مدرسه علمیه خواهران شهرستان هریس نیز معرفی و این مرکز علوم دینی به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ۱۱ نفر از طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی، به مرحله کشوری المپیاد علمی امسال حوزه های علمیه خواهران راه پیدا کردند، اظهار داشت: از این تعداد؛ ۶ نفر از حوزه علمیه خواهران شهرستان بناب، دو نفر از میانه، یک نفر از مرند، یک نفر از سراب و یک نفر از تبریز هستند.

حجت الاسلام مسعود‌نیا با بیان این‌که مرحله کشوری المپیاد علمی ۲۲ اردیبهشت ماه امسال به میزبانی شهر مقدس مشهد برگزار می شود، تصریح کرد: امیدواریم امسال نیز طلاب خواهر استان بتوانند همچون سال‌های گذشته رتبه‌های برگزیده را کسب کنند./935/ت303/ب1

ارسال نظرات