۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۵۶۱۷۹۲
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی:

ذات استکبار با مکاری و حیله‌گری عجین است

حجت‌الاسلام محمدی گفت: امروز استکبار از لت و پار کردن ملت‌های مظلوم لذت می‌برد؛ به‌گونه‌ای که مکاری جزء ذات استکبار است و استکبار با مکر همزاد است.
اینفوگرافیک/ نقشه های استکبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی محمدی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، امروز در جمع کارکنان دستگاه‌های اداری استان، با اشاره به سابقه تاریخی مقاومت در اسلام، اظهار کرد: امامان ما در مقابل ستمگرانی که می‌خواستند زور را فرهنگ جامعه کنند بهترین مقاومت را انجام دادند.

وی افزود: امامان ما با مقاومت خود کاری کردند که نگذاشتند ظلم نهادینه شود و پرچم فرهنگ مظلومیت را در تاریخ برافراشته نگاه داشتند.

حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: خداوند در آیه 50 سوره ذاریات می‌فرماید: «فَفِرُّوا إِلَی اللَّهِ إِنِّی لَکم مِّنْهُ نَذِیرٌ مُّبِینٌ» و تأکید می‌کند پس به‌سوی خدا بگریزید که من شما را از طرف او بیم دهنده‌ای آشکارم.

وی اضافه کرد: این یعنی هرگاه خودتان را در معرض خطر دیدید و شیطان‌ها به سراغ شما آمدند به سمت خداوند حرکت کنید؛ زیرا یاد خداوند کهف حصین و دژی است که شما را از خطر نگهداری می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: بنا به فرموده امام باقر (ع) انسان‌ها دو جور هستند؛ انسان‌های مثبت و منفی؛ بعضی از انسان‌ها مثل قطره‌های باران هستند و می‌بارند؛ یعنی هم طاهر بوده و هم مطهر و پاک و پاک‌کننده هستند.

وی افزود: این انسان‌ها هر جا باشند سازنده و نشاط‌آفرین و پربرکت و مثبت هستند و رویش ایجاد می‌کنند همان‌طور که باران غبارها را می‌زدایند و پیامدهای مبارک زیادی دارد و ما بعد از باران لطافت هوا را می‌بینیم.

حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: این امام همام در مقابل انسان‌های منفی و مضر به حال جامعه را به ملخ تبدیل می‌کند؛ چراکه یک ویژگی ملخ سیری‌ناپذیری است.

وی اظهار کرد: امروز استکبار از لت و پار کردن ملت‌های مظلوم لذت می‌برد مکاری جزء ذات استکبار است و استکبار با مکر همزاد است.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در طول تاریخ هم هر جا رسولی آمد تا مردم را هدایت کند مستکبرها در مقابل او ایستاده و شروع به کشیدن نقشه‌های سوء کردند تا مانع از هدایت مردم شوند./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات