۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۵۶۱۸۸۹
امام جمعه موقت کاشان:

رحمت خداوند براي همه بندگانش يكسان است

حجت الاسلام اسلامي تبار با اشاره به اينكه خداوند براي همه بندگانش حتي كافران رحمت واسعه است، گفت: رحمت خداوند براي همه بندگانش يكسان است.
حجت الاسلام اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار جمعه شب در جلسه تفسير قرآن كه در مسجد آيت الله رضوي كاشاني در خيابان ملامحسن فيض كاشاني برگزار شد در تفسير آيه ششم سوره مباركه رعد گفت: در آيه قبلي خداوند به پيامبراكرم(ص) مي فرمايد كفار با وجود مشاهده نمونه هايي از قدرت خداوند اما باز به معاد شك مي‌كنند.

وي افزود: خروج از مسير نور و توحيد و حركت در مسير خلاف فطرت، عقلايي و منطقي نيست و مانند انساني است كه در تاريكي حركت كند و مسير را اشتباه  برود.

امام جمعه موقت كاشان با بيان اينكه انساني كه در نور حركت كند از مسير خود خارج نخواهد شد اما كفار كساني هستند كه بر خلاف منطق و فطرت و عقل رفتار مي‌كنند، گفت: انساني كه در خط لج و لجبازي و عناد حركت كند فكر و عقل او كارآيي خودش را از دست خواهد داد كه نمونه آن آيه ششم سوره رعد است.

حجت الاسلام اسلامي تبار ادامه داد: خداوند در آيه ششم سوره رعد به پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد، ‹‹وَ يَسْتَعْجِلُونَکَ بِالسَّيِّئَةِ قَبْلَ الْحَسَنَةِ›› يكي از نمونه هاي لجاجت، عناد و جهالت كفار اين است كه از پيامبر مي خواهند براي اثبات پيامبري خود براي آنها عذاب نازل شود و اين در حالي است كه مي توانستند درخواست رحمت الهي داشته باشند.

وي افزود: اگر كفار از پيامبر اكرم(ص) براي اثبات پيامبري به جاي درخواست رحمت الهي از او عذاب الهي را درخواست مي كنند اين حركت كفار يكي از نمونه هاي جهالت آنها است كه از روي لجبازي چنين درخواستي دارند.   

امام جمعه موقت كاشان گفت: با وجود اينكه كفار نسبت به خداوند عناد دارند اما خداوند رحمت خودش را براي كفار نازل مي كند و به آنها رزق و روزي مي دهد و اينگونه نيست اگر كافران با خدا عناد دارند خداوند با آنها مهربان نباشد.

حجت الاسلام اسلامي تبار با اشاره به اينكه خداوند براي همه بندگانش رحمت واسعه است ادامه داد: دعاي ماه رجب يكي از دعاهايي است كه كريم بودن خدا را مطرح كرده است و بخشش و رحمت خداوند حتي براي كساني نازل مي شود كه نه از خدا درخواستي دارند و نه خدا را مي شناسد و اين در حالي است كه رحمت خداوند براي همه بندگانش يكسان است.

وي افزود: خداوند براي همه بندگانش رحمت واسعه است و هم دنيا براي خدا ارزشي ندارد و روايت است اگر دنيا به اندازه يك بال مگس ارزش داشت خداوند اجازه نمي داد يك قطره آب از گلوي انسان كافر پايين برود.   

امام جمعه موقت كاشان گفت: خداوند مي فرمايد يكي از نمونه هاي لج و لجبازي و عناد كفار و حركت هاي غير منطقي آنها اين است كه به جاي  اينكه رحمت خداوند را درخواست كنند عذاب الهي را درخواست مي كنند.

حجت الاسلام اسلامي تبار يادآور شد: برخي از كفار به اندازه اي لجباز هستند كه حاضر هستند كشته شوند اما ايمان نياورند و برخي ديگر به دليل حسادت تحمل داشته هاي ديگران را ندارند بنابراين ناداني عامل سقوط انسان است./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات