۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۵۶۱۹۱۷
امام جمعه لاریجان:

زمینه راه اندازی حوزه علمیه در لاریجان فراهم شود

حجت الاسلام شکری گفت: نیاز است تا شهر رینه مرکز نشر احکام دینی و اعزام طلاب برای تبلیغ به اطراف بخش لاریجان باشد از این رو راه اندازی حوزه علمیه در این شهر ضرورت دارد.
امام جمعه لاریجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام حمیدرضا شکری، امام جمعه لاریجان امروز در جمع خبرنگاران، افزود: بخش لاریجان داری قدمت و پیشینه علمی، دینی، فرهنگی و مرجعیت شیعه است و ظرفیت های ارزنده ای دارد.

وی ادامه داد: در همین شهر رینه علمای بسیار نامی، حکیم و بزرگی مانند آیت الله مجلسی، آیت الله نجفی و آیت الله غروی داریم و هم اکنون نیز در بعضی از روستاها مانند روستای نیاک عالمانی مانند آیت الله یزدان پناه داریم که از اساتید بنام حوزه علمیه قم هستند و تدین و تقوای امروز شما بزرگواران از نفسهای گرم آن عالمان بزرگ بوده و است.

حجت الاسلام شکری تصریح کرد: مشکل بزرگی که در بخش لاریجان و به ویژه در شهر رینه با آن سوابق دینی گذشته اش احساس می کنم نداشتن یک حوزه علمیه با عظمت و تربیت عالمان دینی و عدم حضور آنها در میان مردم است.

امام جمعه لاریجان اظهار داشت: وقتی این شهر دانشگاه به این عظمت دارد چه خوب است که دارای حوزه علمیه نیز باشد و اگر این امر اتفاق بیفتد از هر جهت دارای پیشرفت سریع از نظر اقتصادی و از نظر تردد علما و مراجع بزرگ و مزیت های دیگر خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: بنده از شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و بزرگان منطقه می خواهم یک مبرّات و خیرات بزرگ در این شهر راه اندازی کنند تا شهر رینه مرکز نشر احکام دینی و اعزام طلاب برای تبلیغ به اطراف بخش لاریجان باشد.

حجت الاسلام شکری ادامه داد: زمینه راه اندازی حوزه علمیه مساعد است و با صحبتی که با مدیر حوزه های علمیه و معاونان و بیت حضرت آیت الله جوادی آملی و حضرت آیت الله صافی گلپایگانی داشتیم اعلام آمادگی و حمایت همه جانبه از جهت مالی و ساخت حوزه و نیز بکارگیری کارکنانی از مردم شهر رینه و لاریجان داشتند.

امام جمعه لاریجان افزود: این فرصتی است که همیشه به سراغ انسان نمی آید و اگر اجرایی نشود ممکن است دیگران این کارها را کنند که سود سرشار معنوی و در کنارش مادی را به دست آورند.

وی ادامه داد: از فرهیختگان و دانشمندان بخش لاریجان که همیشه برای امور مختلف آمادگی کامل دارند تقاضای مساعدت و تسریع در این امور را داریم تا با جدیت لازم وارد این عرصه شوند.

حجت الاسلام شکری تصریح کرد: راه اندازی حوزه علمیه امری مهم و ارزشمند است که می تواند برکات و دستاوردهای بسیاری داشته باشد که نیاز می رود تلاش های شایسته ای داشته باشیم تا این مطالبه مهم محقق شود./1314/پ203/ب1

ارسال نظرات