۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۵۶۱۹۴۷
امام جمعه شاهرود:

مداحان پیشگام تبلیغ و تبیین فرهنگ حمایت از کالای ایرانی باشند

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه مداحان در کنار ستایشگری اهل بیت(ع) وظیفه روشنگری مردم را نیز برعهده دارند، گفت: مداحان پیشگام تبلیغ و تبیین فرهنگ حمایت از کالای ایرانی باشند.
امام جمعه شاهرود

به گزارش خبرگزاری رسا از شاهرود، حجت‌الاسلام عباس امینی در دیدار پیش از ظهر امروز با اعضای کانون مداحان و شعرای آیینی استان سمنان به میزبانی دفتر خود، ضمن بیان اینکه مداحان و مدیحه‌سرایان نقش به سزایی در اطلاع‌رسانی در خصوص مسائل فرهنگی و اجتماعی در جامعه دارند، تأکید کرد: اطلاع‌رسانی شعار سال وظیفه شرعی و ملی است که باید به آن نگاهی ویژه داشت.

وی افزود: هم وظیفه شرعی و هم وظیفه ملی ما است که پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی را به مردم انتقال دهیم و با ایجاد تعصب به‌جای کالای ایرانی و به‌خصوص کالای استانی و شهرستانی که زیرمجموعه فرمایشات ایشان است، ترغیب کنیم.

امام‌ جمعه شاهرود گفت: این امر باعث می‌شود تا هم چرخه اقتصادی استان سمنان و منطقه به گردش درآید و هم تولیدکننده شاهرودی با جذب نیروی کار، برای پاسخ به تقاضای بازار و رفع مشکلات بیکاری اقدام کند لذا درنهایت تمام جامعه از این امر منتفع می‌شوند.

حجت الاسلام امینی در ادامه سه وظیفه اصلی را برای ستایشگران و مداحان مطرح کرد و افزود: دین‌داری مردم و تقویت باورهای دینی، توصیه به نماز و توصیه به اخلاق و استفاده از مضامینی که در شئون مداحان است، رسالت‌هایی بر دوش این قشر تأثیرگذار جامعه محسوب می‌شوند.

وی گفت: بعضاً دیده می‌شود که در بین بعضی از مداحان یک‌سو گرایی وجود دارد که متأسفانه این آفت مداحی است لذا این قشر باید با روشنگری سیاسی و بصیرت افزایی جلوی این آفت را بگیرد.

امام‌جمعه شاهرود در پایان نیز تأکید کرد: باید در آموزش‌ها و کارگاه‌ها کنار آموزش مرثیه خوانی و مولودی خوانی نیز آموزش داده شود تا دچار آسیب‌های این حوزه نیز نشویم./977/د103/ب1

ارسال نظرات