۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۵۶۱۹۵۷
آیت الله نمازی:

گره مشكلات جامعه بايد به دست فرزندان كشور باز شود

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: امروز كه كشور در محاصره اقتصادي قرار گرفته است، گره مشكلات كشور بايد به دست فرزندان كشور باز شود چرا كه سرمايه نظام مردم هستند.
آيت الله نمازي آیت الله نمازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي ظهر امروز در ديدار مدير كل امور مالياتي استان اصفهان و مدير و كاركنان اداره امور مالياتي شهرستان كاشان، گفت: يكي از مشكلات امروز ما ضعف در سيستم مديريت كشور است كه با نگاه كلان به سازمانها و نهادها هنوز نتوانسته ايم مشكل سيستم مديريت را در كشور حل و فصل كنيم.

وي با انتقاد از انجام با تأخير كارها و امور جاري در سيستم مديريت، افزود: مديري كه گره به دست او باز مي شود اما سهل انگاري مي كند، بايد جاي خود را با ارباب رجوع عوض كند تا متوجه شود مردم با چه مشكلاتي براي گرفتن يك امضا رو به رو هستند.

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: اموري كه بعد از طي مراحل طولاني به مرحله اي رسيده است كه تنها به يك امضا نياز دارد و مي تواند با يك هماهنگي گره اي از كار باز شود به هفته بعد و يا ماه بعد موكول نشود.

آيت الله نمازي همچنين خواستار تسهيل كارهاي شهرستان در مركز استان شد و ابراز کرد: سرعت عمل ما پيروان مكتب پيامبر اكرم(ص) و اميرمومنان(ع) در سلامت جامعه خيلي مهم است و روايت است كه بهترين كارها اين است كه در زمان مقرر انجام شود.

وي فرصت شناسي و توجه به زمان در انجام امور را حائز اهميت دانست و افزود: براي انجام امور نبايد زمان را از دست داد، چرا كه امروز در دنيا همه به سرعت در حال انجام است و اين در حالي است كه ما به اين شيوه كند انجام امور در كشور نمي توانيم در مقابل دشمن برگ برنده را در اختيار داشته باشيم.

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: امروز تسهيلات بانكي مفيد نيست و سرمايه گذاران اعتماد انجام به هنگام امور را ندارند و اين مشكل بزرگي در كشور است كه با ديدگاه هاي امام راحل كه انقلاب اسلامي متعلق به پا برهنه ها است در تضاد است.

آيت الله نمازي با تأكيد بر اينكه اعطاي تسهيلات با حداقل سود از سوي بانكها براي توليدكنندگان بايد فراهم شود، يادآور شد: در حاليكه سود تسهيلات بانكي در ايران دو رقمي است اما در كشورهاي غربي بانكها تسهيلات بانكي را با نرخ سود يك درصد ارائه مي كنند.  

نماينده ولي فقيه در كاشان در ادامه خواستار تجديد نظر در سيستم مديريت كشور شد و ابراز داشت: با اين سيستم مديريت موجود در كشور نمي توانيم با دنيا و كشورهايي مانند چين و ژاپن و غيره مقابله كنيم.

وي در ادامه يكي از مهمترين مسائل امور مالياتي را احساس مسؤوليت و آموزش كارشناسان ارزياب امور مالياتي دانست و افزود: آموزش و همچنين نظارت بر كارشناسان ارزياب امور مالياتي از اهميت بالايي برخوردار است.

آيت الله  نمازي اظهار داشت: امروز كه كشور در محاصره اقتصادي قرار گرفته است، گره مشكلات كشور بايد به دست فرزندان كشور باز شود چرا كه سرمايه نظام مردم هستند كه هميشه و در همه حال با وجود مشكلات و معترض بودن به مشكلات اما پشتيبان نظام هستند، چرا كه مردم به خاطر نظام و اسلام مشكلات را تحمل مي كنند./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات