۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۵۶۱۹۶۲

تشریح ویژه برنامه های جشن نیمه شعبان

شربتی با بیان این که مراسم نیمه شعبان با حضور ۸۵۰۰ خادم افتخاری برگزار می شود تصریح کرد: دستگاه ها و ارگان های کشوری در برگزاری مراسم نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران را یاری کنند.
مسجد مقدس جمکران در شب میلاد حضرت مهدی موعود(عجل الله تعالی فرجه)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  ابوالقاسم شربتی در نشست خبری جشسن های نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران که امروز در سالن جلسات مسجد جمکران برگزار شد با تبریک مناسبت های ماه شعبان گفت: ماه شعبان ماه پر برکتی است به گونه ای که ولادت سه امام معصوم و دو امام زاده همچنین روزهای خاصی همانند روز پاسدار، جانباز و جوان در این ماه قرار دارد.

سخنگوی جشن های نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران ادامه داد: یکی از مناسبت های مهم در ماه شعبان ولادت امام عصر(عج) که سراسر جهان اسلام را غرق در نور و شادی می کند؛ مراسم نیمه شعبان تجدید پیمان با امام حاضر و تجلی عشق و ارادتمندی با آن حضرت است.

وی با بیان این که مراسم نیمه شبعان مراسمی جهانی است، اظهار کرد: مراسم نیمه شعبان اختصاص به قم ندارد بلکه مراسمی ملی و حتی فراملی است اما به دلیل این که مسجد جمکران به دستور امام عصر(عج) ساخته شده مراسم نیمه شعبان در این مکان مقدس محوریت پیدا می کند.

 شربتی خاطرنشان کرد: هر ساله در مسجد مقدس جمکران ستادی باعنوان ستاد مناسبت های مسجد جمکران تشکیل می شود که اقدام به برنامه ریزی درحوزه های مختلف می کند و دستگاه هایی همانند استانداری، شهرداری، اداره مخابرات، آب، برق، شورای تأمین، سپاه،  نیروی انتظامی و دستگاه های امنیتی و بهداشتی به کمک مسجد می آیند تا آن گونه که زیبنده است مراسم نیمه شعبان برگزار شود.

وی اضافه کرد: اما انتظار ما بیش از این ها است زیرا مسجد جمکران متعلق به جهان اسلام است و نباید استانی و شهرستانی باشد بلکه انتظار ما این است که همانند مراسم 14 خرداد که سازمان ها و ارگان های کشوری با یکدیگر مشارکت دارند، در مراسم نیمه شعبان نیز وارد شوند و برای برگزاری این مراسم به مسجد جمکران کمک کنند.

سخنگوی جشن های نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران با بیان این که استفاده از ظرفیت های مردمی یکی از رویکردهای مسجد مقدس جمکران است، افزود: مردم ما دارای ظرفیت بسیار خوبی هستند به گونه ای که در هر زمینه ای حاضر شده اند آن را به بهترین وجه انجام داده اند که مسجد مقدس جمکران نیز از این ظرفیت استفاده می کند.

وی اضافه کرد: بیش از 100 ایستگاه صلواتی برای مراسم نیمه شعبان اعلام حضور کرده اند که مسجد مقدس جمکران برای کمتر شدن مشکلات دریافت مجوز ایجاد ایستگاه صلواتی، با هماهنگی دستگاه های مربوطه دفتری در ضلع شرقی مسجد ایجاد کرده است تا متقاضیان برپایی ایستگاه صلواتی برای دریافت مجوز به این دفتر مراجعه کنند.

 شربتی در پایان خاطرنشان کرد: بیمارستان صحرایی و موقت در شبستان امام رضا(ع) فعال است و نانوایی هایی در اطراف مسجد ایجاد می شوند که نان رایگان در اختیار زائرین قرار می دهند؛ مراسم نیمه شبعان با حضور 8500 خادم افتخاری برگزار می شود./1324/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات