۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۵۶۱۹۸۳
امام جمعه بجنورد تأکید کرد؛

ضرورت توجه بیشتر مسؤولان به جوانان مستعد

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: جوانان سرمایه‌های علمی و پژوهشی کشور هستند؛ از این رو حمایت مسؤولان از جوانان مستعد و توانمند امری ضروری است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار مسؤولان نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان شمالی، اظهار داشت: با توجه به آماری که مقام معظم رهبری در سخنرانی آغاز سال 97 ارائه کردند، تعداد 10 میلیون جوان آماده‌به‌کار در کشور وجود دارد؛ به همین دلیل باید استفاده از جوانان مستعد و توانمند با روحیه انقلابی و جهادی ملاک عمل همه مسؤولان قرار گیرد.

وی افزود: جوان‌گرایی در همه حوزه ها به‌ویژه در مدیریت کشور امری ضروری است و به قول رهبر معظم انقلاب باید کشور را جوانانه مدیریت کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: به‌واسطه جوانان و هنر آنان در حوزه‌های مختلف به‌ویژه صنعت و تولید، می‌توان اقتصاد بیمار کشور را مداوا کرد.

وی با اشاره به نقش مؤثر جوانان در تولید، افزود: کسانی که نگاهی نو به تولید دارند باید در مدیریت کشور به‌ویژه در حوزه اقتصادی به‌کارگیری شوند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: توجه به نسل جوان و استفاده از کارایی آنان در بخش‌های مختلف، می‌تواند نور امید را در دل آن‌ها روشن کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: باید نگاه فارغ‌التحصیلان به شغل آینده‌شان تغییر کند و نباید تنها به فکر شغل‌های اتوکشیده و پشت‌میزنشینی باشند؛ بلکه باید خود را برای انجام کارهای کارشناسانه یدی هم آماده کنند و از انجام آن‌ها ابایی نداشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: دانشجویان باید بدانند که رفتن به بطن و عمق کار حتی در بیابان برای خدمت به‌نظام و کشور یک افتخار است و این امر می‌تواند وابستگی ما به نفت و تک محصولی بودن را کاهش دهد.

وی تأکید کرد: حمایت از نخبگان جوان باید سرلوحه کار دانشگاه‌ها باشد و لازم است دانشگاه‌ها نگاه دانشجو نسبت به کار را عوض کنند./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات