۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۵۶۲۰۲۲
با برگزاری مراسم افتتاحیه؛

دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب جهان اسلام آغاز به کار کرد

مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب جهان اسلام در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.
مسابقات قرآن طلاب
مسابقات بین المللی طلاب علوم دینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، با برگزاری مراسم افتتاحیه، دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب جهان اسلام آغاز به کار کرد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اهمیت توجه به معارف قرآنی عنوان کرد: قرآن کریم یگانه کتاب جهانی و جاودانه ای است که پرتو هدایتگری و نورافشانی آن، گستره زمان و پهنه زمین را در بر گرفته است.

وی افزود: این کتاب مقدس که جهانی سخن می گوید، قلب و جان فرد و جامعه را از معارف سعادت بخش و سیادت آفرین سرشار می کند و باب حیات طیبه را به روی تمام حاملان، عاملان و دریافت کنندگان پیام های خود می گشاید.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: به حق باید شهادت دهیم که عمل کردن به آیات قرآن کریم است که می تواند یک جامعه متمدن را به وجود آورد.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) با تمسک به قرآن کریم، جامعه متکی بر مدینة النبی را از شهر خون و قیام قم که مرکز ثقل جهان اسلام است پایه ریزی کرد و رهبر انقلاب نیز با تمسک به همین کتاب مقدس و با فرماندهی جبهه مقاومت اسلامی و غلبه بر کفار و ایادی آن ها در سوریه، عراق، لبنان و یمن، نقشه استکبار جهانی را نقش بر آب کرد.

حجت الاسلام حسینی مقدم قرآن را عامل وحدت در جهان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: امروز باید علما و اندیشمندان جهان اسلام برای مبارزه با همه مشکلات بزرگ کشورهای اسلامی که از سوی استکبار بر آنها تحمیل شده است و برای ترویج وحدت و برادری در میان مسلمانان، از آیات نورانی قرآن کریم و معارف بلند اهل بیت(ع) استمداد طلبیده و برای حاکمیت اسلام ناب مجاهدت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب جهان اسلام گامی مهم در جهت توجه بیشتر اندیشمندان، طلاب و روحانیان جهان اسلام نسبت به گسترش فعالیت های قرآنی و مقدمه ای برای درمان بسیاری از دردهای کشورهای اسلامی است.

در ادامه این مراسم، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه نیز در سخنانی به تبیین نقش قرآن و معارف بلند کتاب وحی در رفع مشکلات جهان اسلام پرداخت و گفت: تفرق و عقب ماندگی در بین کشورهای اسلامی که سبب شده تا دشمنان امت اسلام ببه جان ما حمله ور شوند، به علت دوری از قرآن و معارف آن است.

وی تأکید کرد: نظام سلطه به دنبال حاکمیت فکر و فرهنگ شیطانی در جهان است و از جان گرفتن اندیشه تمدنی قرآنی در هراس است.

گفتنی است دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب جهان اسلام، از یکم تا چهارم اردیبهشت ماه و با حضور شرکت کنندگانی از ۴۷ کشور جهان، در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار می شود./872/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات