۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۶۲۰۸۰
حجت الاسلام عبدی فام خبر داد؛

۵۴۷ نفر متقاضی تحصیل در حوزه علمیه آذربایجان غربی

معاون آموزش حوزه علمیه برادران آذربایجان غربی گفت: ۵۴۷ نفر با نام نویسی در آزمون ورودی سال تحصیلی جدید برای تحصیل در مدارس علمیه این استان داوطلب شده اند.
حجت الاسلام عبدی فام، معاون اموزش حوزه علمیه آذربایجان غربی

حجت الاسلام علیرضا عبدی فام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به نام نویسی 460 نفر از جوانان آذربایجان غربی برای ورود به حوزه علمیه، اظهار کرد: بر اساس آمار، 547 نفر در کشور متقاضی تحصیل در حوزه علمیه استان هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از یک هزار نفر برای تحصیل در حوزه علمیه داوطلب شده بودند، گفت: با توجه به رویکرد کیفی سازی و همچنین شرایط سنی و مقطع تحصیلی مدارس علمیه برای پذیرش طلاب، شاهد کاهش آمار داوطلبان ورود به حوزه علمیه در استان هستیم.

حجت الاسلام عبدی فام اذعان کرد: با وجود کاهش آمار داوطلبان ورود به حوزه های علمیه در سال تحصیلی جدید، آذربایجان غربی به جهت تعداد ثبت نام کنندگان در رتبه هفتم کشوری قرار دارد.

معاون آموزش حوزه علمیه برادران آذربایجان غربی با اشاره به اینکه امسال از 12 حوزه علمیه استان در 11 حوزه پذیرش طلبه خواهیم داشت، اظهار کرد: مدارس علمیه میاندوآب، سلماس و سفیران هدایت شوط و خوی از مقطع دیپلم و سایر حوزه های علمیه از مقطع سیکل پذیرش طلبه خواهند داشت.

حجت الاسلام عبدی فام تصریح کرد: امسال بر اساس آمایش سرزمینی و همچنین نیاز استان، 250 طلبه پس از گذراندن مراحل آزمون، مصاحبه، تحقیقات محلی و موفقیت در دوره اختبار و تثبیت به عنوان طلبه در حوزه علمیه استان پذیرش می شوند.

وی افزود: در حال حاضر یک هزار و 130 طلبه در سطح یک و دو حوزه به صورت حضوری و 60 طلبه به صورت غیر حضوری در مدارس علمیه 12 گانه استان مشغول تحصیل علوم دینی هستند.

بنابر اعلام معاون آموزش حوزه علمیه برادران آذربایجان غربی، آزمون ورودی حوزه علمیه در آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور ساعت 9 صبح روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه به صورت متمرکز در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار می شود./936/ت303/ب1

ارسال نظرات