۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۵۶۲۰۸۸
مدیر حوزه علمیه طبس خبر داد؛

تحصیل ۴۲ طلبه در حوزه علمیه طبس

مدیر حوزه علمیه طبس گفت: در حوزه علمیه طبس ۴۲ نفر طلبه در پایه‌های یک، دو، سه، چهار و پیش‌نیاز در حال تحصیل هستند و ۳۵ نفر جهت پذیرش در حال حاضر ثبت‌نام کرده‌اند.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام عباس محمدزمانی، مدیر حوزه علمیه طبس و امام جمعه موقت طبس ظهر امروز در دیدار روحانیان و طلاب حوزه علمیه طبس، اظهار داشت: طبس پیشینه بسیار بزرگی در معرفی علما به سطح تراز اول کشور دارد و علمای این خطه برخی مربوط به قرن پنجم یا ششم هجری بوده و این یکی از نکاتی بسیار مورد اهمیت است.

مدیر حوزه علمیه طبس در خصوص فعالیت حوزه علمیه این شهرستان، تصریح کرد: در حوزه علمیه طبس ۴۲ نفر طلبه در پایه‌های یک، دو، سه، چهار و پیش‌نیاز در حال تحصیل هستند و ۳۵ نفر جهت پذیرش در حال حاضر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با توجه به مشکلات ساختمانی مدرسه علمیه طبس، ادامه داد: روزانه نزدیک به ۱۷ کلاس را برگزار می‌کنیم و یکی از دغدغه‌های ما بحث ساختمان است که دچار مشکلات عدیده‌ای است و نیاز است تا مورد توجه جدی قرار بگیرد.

حجت الاسلام محمدزمانی بیان داشت: با توجه به بازدیدهایی که داشته‌ایم و بسیج کانون‌ها و ادارات در خصوص جذب طلبه اقدام کرده‌اند اما متاسفانه آموزش و پرورش شهرستان در این زمینه همکاری مناسبی نداشت و تنها در یک یا دو مدرسه اطلاعیه جذب طلبه نصب و بعد از چند روز کوتاه حذف شد که وی متوجه این مشکل و عدم اطلاع برخی دانش‌آموزان نشدم.

مدیر حوزه علمیه طبس بیان داشت: طرح تحول حوزه علمیه را در طبس کلید زده‌ایم و در سطح طبس اقداماتی در دست اجرا است که قطعا باعث افزایش جذب در حوزه‌های علمیه خواهد شد.

امام جمعه موقت طبس در ادامه ضمن خیر مقدم به مدیر حوزه علمیه خراسان، و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای پنجم اردیبهشت در صحرای طبس، اظهار داشت: پنجم اردیبهشت شکست ابر قدرتی بزرگ بود و ماموران الهی که همان شن‌های طبس بودند پوزه استکبار را به خاک مالیدند.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه طبس قبل از زلزله مدرسه دومنار معروف بوده است و علما و بزرگان زیادی آمده و در این مکان خدمت کردند به خصوص امام جمعه فقید طبس که فعالیت‌های زیادی برای شهرستان و حوزه علمیه ارائه کردند.

امام جمعه موقت طبس با توجه به سخنان رهبر معظم عنوان داشت: هدایت فکری و دینی، هدایت سیاسی و بصیرت‌افزایی، راهنمایی و حضور در عرصه اجتماعی از وظایفی است که بر عهده روحانیان و طلاب است و باید با دقت به آن توجه کنیم./۸۸۰/پ204/ب1

ارسال نظرات