۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۵۶۲۰۹۲
مدیر حوزه علمیه خراسان:

عزت، استقلال و حاکمیت دینی در گرو توجه به توان داخلی است

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه تحول با شعار و سخنرانی تحقق نمی‌یابد، گفت: استکبار جهانی امروز به دنبال باج گرفتن است و اگر به دنبال عزت، استقلال و حاکمیت دینی هستیم باید به توان داخل تکیه کنیم.
آیت‌الله سید مصباح عاملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدمصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان ظهر امروز در دیدار روحانیان و طلاب حوزه علمیه طبس، اظهار داشت: جامعه نیازمند تحول است و این تحول نیز باید در حوزه‌های علمیه صورت بگیرد.

وی گفت: بحث تحول یک مطالبه جدی در جامعه است و تمام دستگاه‌های اجرایی و مسؤولان باید به این موضوع توجه کنند، تمام مردم جامعه برای اینکه تحول در جامعه دینی ایجاد شود باید نقش آفرینی کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان افزود: به طور قطع ما در کشور توان ایجاد هر تحولی را داریم و ظرفیت آن نیز وجود دارد؛ جامعه اسلامی باید به سمت یک تحول اساسی گام بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی تصریح کرد: برای اینکه تحول ایجاد شود ابتدا باید خود را باور داشته باشیم، تحول موضوع وارداتی نیست چرا که اگر منتظر این باشیم که از بیرون تحول ایجاد شود دچار مشکل می‌شویم.

وی ادامه داد: تمام طلاب و روحانیان و کسانی که حوزه علمیه را پشتیبانی می‌کنند به دنبال تحول هستند، رهبری در فرمایشات خود بر حمایت از کالای ایرانی تاکید کردند که متاسفانه بسیاری از دستگاه های اجرایی دنبال واردات هستند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه حیات حوزه های علمیه به انقلاب است، خاطرنشان کرد: باید به توان داخلی تکیه کنیم و اجازه ندهیم لقمه آماده کرده از بیرون وارد شود، نباید مسؤولان نگاه به بیگانگان و بیرون داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان اینکه تحول با شعار و سخنرانی تحقق پیدا نمی‌کند بلکه باید از درون جان انسان منشأ بگیرد، اظهار کرد: استکبار جهانی امروز به دنبال باج گرفتن است و اگر به دنبال عزت، استقلال و حاکمیت دینی هستیم باید به توان داخل تکیه کنیم./۸۸۰/پ204/ب1

ارسال نظرات